ساندی تلگراف: قطر اصلی ترین حامی گروه های تروریستی در منطقه است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران: یک نشریه انگلیسی در گزارشی نوشت که دوحه در شرایطی که مایملک زیادی را در لندن خریداری نموده است و ادعای این را دارد که نزدیک ترین دوست انگلیس در خاورماینه است، حامی اصلی تروریست های سلفی در منطقه است.

ساندی تلگراف: قطر اصلی ترین حامی گروه های تروریستی در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار و رویدادها، نشریه ساندی تلگراف در گزارشی توضیح داد که دولت ثروتمند قطر که ادعا دارد یکی از بهترین دوستان لندن در خاورمیانه است، حامی اصلی گروه های تروریست در این منطقه است.

به نوشته این نشریه، تاکنون تنها تعداد کمی از ناظران خارجی متوجه شده اند، اما افراطی های سلفی هم اکنون کنترل پایتخت لیبی را در اختیار گرفته اند. این شبه نظامیان ماه گذشته بود که طرابلس را هدف حمله قرار دادند و مقامات دولتی را به فرار واداشته و این کشور را با شتاب بیشتری به سوی یک دولت از هم فروپاشیده سوق دادند.

علاوه بر آن، حاکمان جدید طرابلس از متحدان انصار الشریعه هستند، گروه سلفی جهادی خشنی که متهم به کشتن سفیر آمریکا در لیبی بوده و کوشش داشته است تا سفیر انگلیس در این کشور را نیز به قتل برساند.

در این بین دولت قطر با ثروت افسانه ای خود که مایملک زیادی را در لندن از آن خود نموده و ادعا می نماید که یکی از نزدیک ترین دوستان انگلیس در خاورمیانه است، هواپیماهای ترابری غول پیکر خود را در حالی که سرشار از سلاح است برای این ائتلاف سلفی ارسال می نماید.

مقامات غربی توانسته اند پروازهای هواپیماهای قطری حامل سلاح را که در شهر مسراته در 160 کیلومتری شرق طرابلس به زمین می نشینند را رصد نمایند، جایی که دژ مستحکم شبه نظامیان سلفی در لیبی است. به گفته یک مقام ارشد غربی، حتی پس از سقوط پایتخت و برکناری دولت لیبی، قطر همچنان در حال انتقال سلاح به مسراته است.

ساندی تلگراف نوشت در حالی قطر در حال خرید مایملک در لندن است، علیه منافع انگلیس در لیبی عمل نموده و دوستان سلفی خود را که قصد داشتند سفیر اعزامی لندن را بکشند، تجهیز می نماید. دولتی که بخشی از مجموعه هایدپارک یکم -گرانترین مجموعه آپارتمانی لندن - و سهمی از مرتفع ترین ساختمان لندن را در اختیار دارد، در حال همکاری با افرادی است که با میل و رغبت به دنبال نابودی جوامع غربی هستند.

نکته مهم اینجاست که در خاورمیانه کمتر کسی است که از این حقیقت شگفت زده گردد. در این منطقه برای دیپلمات ها و کارشناسان، شرایط قطر به عنوان حامی اصلی سلفی های خشن از جمله گروه های مرتبط با القاعده، کاملا واضح و آشکار است.

تقویت افراطی گرایی از سوی قطر آنچنان همسایگان آن شامل عربستان، بحرین و امارات متحده عربی را به خشم آورده است که این کشورها سفرای خود در دوحه را در ماه مارس گذشته فراخواندند.

در سوریه نیز، دولت قطر عامدانه سلاح ها و پول هایی را برای گروه شورشی احرار الشام ارسال می نماید. هفته گذشته بود که خالد العطیه وزیر خارجه قطر این گروه را به عنوان یک گروه کاملا سوری مورد ستایش قرار داد.

به نوشته ساندی تلگراف، گروهک احرارالشام بیش از آنکه یک گروه میانه رو باشد، نقشی اساسی در تغییر ماهیت شورش ها علیه دولت بشار اسد به یک خیزش سلفی داشته است. اعضای این گروه در جریان نبرد حلب در کنار جبهه النصره، شاخه سوری القاعده، می جنگیدند و حداقل در یک مورد متهم به کشتار فرقه ای هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا، در دسامبر گذشته، یک شخصیت آکادمیک و تاجر قطری به نام عبدالرحمن النعیمی را به عنوان یک تروریست جهانی معرفی کرد. ایالات متحده وی را متهم نموده است که نزدیک به 366 هزار پوند را به فردی به نام ابوخالد السوری، نماینده القاعده در سوریه ارسال نموده است.

السوری همچنین یکی از فرماندهان ارشد احرار الشام است. اگر آمریکا به درستی وی را به عنوان نماینده القاعده توصیف نموده باشد، بنابراین بین رهبران این دو گروه همپوشانی وجود دارد.

النعیمی همچنین از سوی خزانه داری آمریکا متهم شده است که ماهانه 2 میلیون دلار را برای القاعده در عراق و 250 هزار دلار را برای گروه الشباب در سومالی ارسال می نماید.

پ

منبع: تسنیم

به "ساندی تلگراف: قطر اصلی ترین حامی گروه های تروریستی در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندی تلگراف: قطر اصلی ترین حامی گروه های تروریستی در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید