سامسونگ و هواوی به سال ها درگیری بر سر پتنت ها انتها دادند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، به گزارش Nikkei، سامسونگ و هواوی بعد از سال ها درگیری حقوقی بر سر پتنت های مختلف و ایجاد بیش از 40 پرونده حقوقی، بالاخره با یکدیگر به توفق رسیده اند. هنوز جزئیات این توافق اعلام نشده اما ظاهرا به تفاهم نامه ای کلی برای ارائه حق انتشار پتنت ها برای یکدیگر دست پیدا نموده اند و قرار است تمام پروندهای حقوقی علیه یکدیگر را مختومه اعلام نمایند.

سامسونگ و هواوی به سال ها درگیری بر سر پتنت ها انتها دادند

این توافق در حالی صورت می گیرد که صنعت گوشی هوشمند با تغییرات زیادی روبرو شده است. در سال های آینده گوشی ها به سمت بهره گیری از فناوری 5G حرکت می نمایند و این در حالی است که بسیاری از شرکت ها برای افزایش آمار فروش با مسائل متعددی روبرو هستند. در این میان هواوی توانسته خود را از این روند دور نگه دارد و حتی طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، آمار فروش گوشی های این شرکت در سه ماهه نخست 2019 نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 50 درصد افزایش داشته است. اما عملکرد ضعیف سامسونگ در زمینه فروش گوشی های هوشمند و ضمناً احتمال بالای شکست این شرکت در این پرونده های حقوقی، نقش مهمی در کنار گذاشتن اختلافات با هواوی داشته است.

در همین زمینه می توانیم به اپل و کوالکام اشاره کنیم که طی چند سال گذشته بر سر پتنت ها وارد درگیری حقوقی تمام عیاری در کشورهای متعدد شده بودند و بالاخره در ماه گذشته با یکدیگر به توافق رسیدند و این درگیری ها به سرانجام رسید. در این رابطه، فناوری 5G نقش مهمی داشت زیرا بدون کوالکام، اپل در معرض ریسک عقب افتادن از دیگر رقبای خود در زمینه پشتیبانی از اینترنت 5G قرار داشت.

گفتنی است که در سال 2016 هواوی شرکت سامسونگ را به نقض پتنت های خود در حوزه LTE متهم کرد و با این کار درگیری حقوقی بین این دو شرکت شروع شد. در ادامه، هواوی در دادگاه های چین به پیروزی هایی دست یافت و در نهایت حالا خبر توافق این دو شرکت منتشر شده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ و هواوی به سال ها درگیری بر سر پتنت ها انتها دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ و هواوی به سال ها درگیری بر سر پتنت ها انتها دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید