دیدار معاون گردشگری کشور با تعدادی از فعالان گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، معاون گردشگری کشور در سفر خود به ارومیه با تعدادی از فعالان حوزه گردشگری دیدار و در مورد مسائل پیش رویشان به گفت وگو پرداخت.

دیدار معاون گردشگری کشور با تعدادی از فعالان گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ولی تیموری در دیدار با تعدادی از همکاران، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری درباره اخذ تسهیلات بانکی برای استانداردسازی هتل ها، فعالیت تورهای غیرمجاز، شرکت های حمل ونقل گردشگری و فرایند طولانی و خسته کننده اخذ تسهیلات برای سرمایه گذاران گفت و گو کرد.

اوضمن اعلام این که از سوی سازمان تسهیلات لازم برای استانداردسازی مراکز اقامتی در نظر گرفته شده است، گفت: گردشگری صنعتی جهانی است و کیفیت خدمات هتل ها و مراکز اقامتی کشور نیز باید در سطح جهانی باشد.

معاون گردشگری در مورد تورهای غیرمجاز گفت: دستورالعملی به زودی ابلاغ خواهد شد که در آن تورهای مجاز دارای شناسه ثبت و شماره کد مخصوص خواهند بود، هر توری که فاقد این شناسه باشد به عنوان غیرمجاز تلقی شده و نیروی انتظامی می تواند آن ها را متوقف کند.

او به همکاری بین صنفی فعالین گردشگری توصیه کرد و گفت: قبلاً دستورالعملی به هتل ها ابلاغ شده که به تورهای گروهی تخفیف 25 درصدی اقامت ارائه دهند، اگر این همکاری انجام گردد به نفع هتلدار و به نفع آژانس مسافرتی خواهد بود.

تیموری به موضوع اقامتگاه های بوم گردی اشاره نمود و گفت: روند اقامتگاه های بوم گردی ازنظر کمیت مطلوب است ولی ازنظر کیفیت احتیاج است که هم زمان دوره های مختلف آموزشی برای بهره برداران آن ها اجرا گرددکه به زودی ضوابط و کلیات این دوره ها ابلاغ خواهد شد.

او سپس به موضوع فرابخشی بودن گردشگری اشاره نمود و گفت: عمده مشکلاتی که فعالین و سرمایه گذاران حوزه گردشگری دارند مربوط به وظایف سایر ارگان ها و مؤسسات و بانک هاست، البته سازمان توافق نامه های مختلفی با این دستگاه ها منعقد نموده تا موانع موجود بر سر راه این حوزه اعم از آژانس های مسافرتی، هتل ها و سرمایه گذاران به حداقل رسیده و رفع گردد.

منبع: میراث آریا

به "دیدار معاون گردشگری کشور با تعدادی از فعالان گردشگری آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار معاون گردشگری کشور با تعدادی از فعالان گردشگری آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید