دستور رئیس جمهور به شهرداری تهران، محل دفن زباله از آرادکوه برود

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، عیسی کلانتری پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه کارخانه فراوری فرآورده های لبنی در اسلامشهر طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه فاضلاب تصفیه شده این واحدهای لبنی مجدداً وارد فاضلاب رودهای 7 گانه شده و مجدداً آلوده می گردد.

دستور رئیس جمهور به شهرداری تهران، محل دفن زباله از آرادکوه برود

وی اضافه کرد: قاعدتاً باید وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای این امر را سامان دهی نمایند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر همه دستگاه ها به وظایف خود در مورد محیط زیست عامل باشند، تا 2 سال آینده بوی تعفن جنوب تهران ریشه کن می گردد، گفت: پیش تر وعده برطرف بوی متعفن جنوب تهران در تابستان 97 داده شده بود، اما سرمایه گذاری ها سنگین تر از آنچه اول بیان شد، بود، به عنوان مثال برای همین تصفیه خانه این واحد صنعتی 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و یک سرمایه گذاری 15.5 میلیارد تومانی نیز در واحد کناری اجرا شده است.

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب توان مدیریت و جمع آوری پساب ها و فاضلاب ها را ندارد و یک فرصت مناسب برای این امر احتیاج است و می گویند، تا سرانجام سال 1399 کل این بو باید برطرف گردد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به وضعیت نامناسب مدیریت پسماند در آرادکوه گفت: آقای رئیس جمهور به شهرداری تهران دستور داده است، که هرچه سریع تر مکان این منطقه تغییر کند و احتمالاً حدود 100 کیلومتر در کویر و منطقه مناسب تری خواهد رفت.

کلانتری علت عدم رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در فراوری برق از پسماند را مافی التفاوت برق مصرفی و برق فراوریی از پسماند دانست و گفت: وزارت نیرو نیز اظهار داشته که نمی تواند، برق را 800 تومان خریده و 60 تومان بفروشد و باید یک سیاستی پیش بگیریم، که مردم طوری رفتار نمایند، که بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این زمینه به ویژه در شمال کشور گردد.

وی گفت: پسماند در شهرهای جنوب البرز معضل است، اما در شهرهای شمال البرز به یک مصیبت تبدیل شده است و امیدوارم با اصلاح سیاست های قیمت گذاری برق بتوانیم، منابع لازم را برای حذف پسماندها در کل کشور به ویژه در شمال تأمین کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستور رئیس جمهور به شهرداری تهران، محل دفن زباله از آرادکوه برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهور به شهرداری تهران، محل دفن زباله از آرادکوه برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید