خبرنگاران کاهش 54 درصدی فوتی ها و 27 درصدی جرحی های تصادفات رانندگی در یزد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، یزد- خبرنگاران- سرپرست پلیس راهور استان یزد از کاهش 54 درصدی فوتی ها و 27 درصدی جرحی های ناشی از تصادفات رانندگی درونشهری در این استان در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد.

خبرنگاران کاهش 54 درصدی فوتی ها و 27 درصدی جرحی های تصادفات رانندگی در یزد

سرهنگ مهدی زارع روز دوشنبه در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها اضافه نمود: این کاهش با توجه به کاهش آمار کشوری آن، آمار خوبی است و علت این کاهش هم اجرای طرحهای پلیس راهور و برخورد با رانندگان قانون شکن بوده است.

آمارهای قابل تامل از تصادفات درونشهری یزد!

به گفته وی 21 درصد فوتی ها و 26 درصد مجروحان امسال در استان، اتباع خارجی بودند؛ همچنین 32 درصد فوتی ها عابران پیاده و 47 درصد آنها راکبان موتورسیکلت بودند.

وی گفت: 20 درصد مجروحان را عابر پیاده و 69 درصد را موتورسواران تشکیل دادند؛ سن 42 درصد این افراد بین 20 تا 30 سال، 21 درصد بین 30 تا 40 سال و 16 درصد بالای 50 سال بوده است.

سرپرست پلیس راهور استان یزد علت تصادفات رانندگی در این مدت را به ترتیب عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و صحبت کردن با تلفن همراه اعلام نمود و یادآور شد: 36 درصد تصادفات در خیابانها و 31 درصد در بلوارها اتفاق افتاده که دلیل آن در بلوارها سرعت زیاد بوده است.

سرهنگ زارع اضافه نمود: در حالی که حداکثر سرعت در معابر باید 60 کیلومتر باشد در استان یزد 90 کیلومتر است.

وی، نصب دوربین های سرعت را از تدابیر راهور برای کاهش سوانح رانندگی درون شهری در این استان اعلام نمود و گفت: امسال هفت دستگاه دوربین کنترل سرعت در یزد نصب شد و تعداد آنها به 67 دستگاه رسید؛ همچنین با نصب 9 دستگاه تصویر برداری، تعداد آنها نیز به 90 دستگاه افزایش یافت.

توقیف 235 خودرو در امسال در استان یزد

سرهنگ زارع همچنین به طرح برخورد با رانندگان پرخطر هم اشاره نمود و اضافه نمود: با هماهنگی با دادستانی استان با رانندگانی که رفتار مخاطره آمیز داشته و با سرعت فوق بحرانی حرکت نمایند برخورد و وسیله نقلیه آنها توقیف می گردد.

وی با بیان اینکه طی سالجاری 235 خودرو مخاطره آمیز در استان توقیف شدند، تاکید نمود: 90 درصد رانندگان ما قانون مدار هستند.

توقیف موتورسیکلت های سنگین

سرپرست پلیس راهور یزد همچنین از طرح توقیف متورسیکلت های سنگین در سطح شهر اطلاع داد و اضافه نمود: این موتورسیکلت ها فقط می توانند در مکانهای مجاز تردد نمایند .

ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده

سرهنگ زارع از طرح کشوری ترخیص وسایل نقلیه موتوری و خودروی هم اطلاع داد و گفت: پارکینگ های ما انباشته از موتورسیکلت است که مالکان آنها می توانند با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: هزینه های ترخیص کاهش یافته و بیمه شخص ثالث این وسایل نقلیه هم با اقساط 10 ماهه و بدون جریمه دیرکرد انجام میگردد.

همچنین مالکان مورتورسیکلتی هم که سند مالکیت ندارند می توانند با شرایطی نسبت به ترخیص وسایل نقلیه خود اقدام نمایند.

اقدامات اجرا شده در مرکز تعویض پلاک یزد

سرپرست راهور استان یزد گفت: با هدف رضایتمندی مراجعه نمایندگان به مرکز تعویض پلاک یزد، یک غرفه خدمات خودروی و یک غرفه فروش مواد غذایی در این مرکز اضافه شده است.

وی تاکید نمود: همچنین سامانه تلفنی 38218401 برای متقاضیان راه اندازی شده تا آنها قبل از مراجعه نسبت به تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل نمایند تا موجب شلوغی این مرکز نشوند.

افزایش تصادفات رانندگی در ماه محرم بعلت پوشیدن لباس تیره

سرهنگ زارع از افزایش تصادفات رانندگی در این استان در ماه محرم هر سال اطلاع داد و علت آن را تیره بودن لباس شهروندان اعلام نمود که موجب میگردد تا رانندگان در شب نتوانند عابران پیاده را تشخیص دهند.

وی از رانندگان خواست در این ایام، حواسشان را جمع نمایند و رعایت حال عابران پیاده و سیاه پوش را داشته باشند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کاهش 54 درصدی فوتی ها و 27 درصدی جرحی های تصادفات رانندگی در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 54 درصدی فوتی ها و 27 درصدی جرحی های تصادفات رانندگی در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید