خبرنگاران راه سازمان استاندارد برای نقش آفرینی در آینده کشور سخت است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، گرگان - خبرنگاران - معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت:سازمان ملی استاندارد هنوز برای نقش آفرینی در آینده کشور، راه سختی در پیش دارد که از مهم ترین مولفه های دستیابی به آن، داشتن تعهد و رفع نیاز ذی نفعان در تولید و افزایش اعتماد مصرف کنندگان در رعایت حقوق مردم است.

خبرنگاران راه سازمان استاندارد برای نقش آفرینی در آینده کشور سخت است

حمید اشتری روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد گلستان گفت: طی چند سال اخیر جایگاه این سازمان با اقداماتی مانند تصویب قوانین جدید، قرار دریافت زیر نظر ریاست جمهوری و عضویت همراه با شرکت در 11 مجمع و نهاد مرتبط منطقه ای و بین المللی دچار تحول عظیم شد.

وی با اشاره به تلاش سازمان ملی استاندارد برای گسترش رعایت استاندارد و تدوین قوانین جدید بیان نمود: اجرای نقش آفرینی سازمان به تنهایی امکان پذیر نبوده و لازم است از همه ظرفیت ها به ویژه بخش خصوصی در این بخش استفاده شود.

اشتری همچنین به جایگاه استاندارد گلستان در کشور اشاره کرد و گفت: در این استان 350 واحد با 850 فرآورده مشمول استاندارد هستند که توسط این اداره تحت کنترل قرار دارند.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد آمادگی دارد با توجه به دورنمایی اقتصادی گلستان به ویژه در حوزه رونق و توسعه تجارت خارجی با قرار دریافت در جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، در حوزه تامین احتیاجهای استانداردسازی حمایت های لازم را ارایه دهد.

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این مراسم خواستار کمک سازمان ملی استاندارد به گلستان شد و گفت: این استان به لحاظ همسایگی با کشورهای آسیای میانه و مبادله کالا با این کشورها به ابزارهای نوین برای رعایت استانداردهای مورد احتیاج این کشورها احتیاج دارد.

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز با اشاره به اهمیت رعایت استاندارد گفت: طی سال های اخیر اقدامات مناسبی برای گسترش کنترل کیفی تولیدات از جمله مصالح ساختمانی اجرا شده که امیدواریم این فرایند همچنان ادامه یابد.

در این مراسم از خدمات محمود فرمانی قدردانی و رضا دهدشتی زاده به عنوان مدیرکل استاندارد معرفی گشت.

فرمانی از سال 94 تا به امروز عهده دار این مسوولیت بود.

گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور واقع شده است که اقتصاد اصلی ساکنان آن با جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت، برپایه کشاورزی بوده و صنعت و گردشگری در جایگاه بعدی سرمایه گذاری برای توسعه استان به شمار می رود.

همچنین گلستان دارای گمرک خشکی اینچه برون در شمال گنبدکاووس و در همسایگی با کشور ترکمنستان است که این گمرک مبادلات تجاری را با کشورهای آسیای میانه از طریق جاده ای و ریلی برقرار می کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران راه سازمان استاندارد برای نقش آفرینی در آینده کشور سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه سازمان استاندارد برای نقش آفرینی در آینده کشور سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید