جمع آوری بیشترین حجم زباله خشک تهران در ماه فروردین

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر این که بازیافت شیشه دلایل زیست محیطی، مالی و فرهنگی مهمی دارد، اعلام نمود: هر بطری شیشه ای می تواند تا 15 بار در چرخه بین فراوری و مصرف مورد استفاده قرار بگیرد و کیفیت آن کاهش پیدا نکند.

جمع آوری بیشترین حجم زباله خشک تهران در ماه فروردین

به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور با اشاره به این که تجزیه شیشه های دفن شده در طبیعت حدود چهار هزار سال به طول می انجامد، اظهار کرد: استفاده روز افزون و محدودیت مواد خام برای فراوری این نوع ظروف، باعث شده بازیافت آن به عنوان مناسب ترین گزینه برای دفع این مواد انتخاب گردد.

علیپور با بیان این که فروردین امسال، بالاترین و تیر پایین ترین آمار زباله های خشک جمع آوری شده در تهران را داشتیم، توضیح داد: این در حالی است که در فروردین امسال بالاترین و خرداد پایین ترین آمار بازیافت شیشه را ثبت نموده ایم.

وی با بیان این که کمبود بازیافت شیشه موجب هدر رفتن بخش عظیمی از سرمایه های ملی شده است، اظهار داشت: بازیافت شیشه باعث 20 درصد کاهش آلودگی هوا و 50 درصد کاهش آلودگی آب نسبت به فراوری آن از مواد اولیه می گردد.

علیپور با تاکید بر دلایل بازیافت شیشه، مطرح نمود: بازیافت شیشه در کاهش هزینه ها موثر است چرا که شیشه از مقدار زیادی مواد خالص و ارزان قیمت تهیه می گردد. در واقع برنامه اصولی بازیافت، آشتی دهنده و همسو کننده فعالیت های مالی با برنامه های حفاظت از محیط زیست است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، وی در ادامه به یکی از معضلات پسماند شیشه اشاره نمود و اضافه نمود: وجود شیشه خرد شده و عدم جداسازی آن از پسماند تر، یکی از معضلات مدیریت شهری محسوب می گردد چرا که وجود خرده شیشه علاوه بر پخش زباله و آسیب به کارگران خدمات شهری؛ سبب ایجاد اشکال در فرایند فراوری کمپوست از پسماند تر نیز خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جمع آوری بیشترین حجم زباله خشک تهران در ماه فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری بیشترین حجم زباله خشک تهران در ماه فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید