برخی از کارفرمایان همکاری موثری در پرداخت حق بیمه کارگران ندارند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیرات نامطلوب بسیاری بر تامین معیشت و چرخه تولید به واسطه تعطیلی کارگاه ها، کارخانه ها، اصناف و مشاغل داشته است.

برخی از کارفرمایان همکاری موثری در پرداخت حق بیمه کارگران ندارند

کریم علینقی، در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها، با بیان اینکه کرونا همانند یک سونامی همه جوانب زندگی را تحت تاثیر خود قرار داد، اظهار کرد: کرونا یک تهدید همه جانبه است که علاوه بر بهداشت و سلامت عمومی تاثیرات سو و نامطلوب بسیاری بر تامین معیشت و چرخه تولید به واسطه تعطیلی کارگاه ها، کارخانه ها، اصناف و مشاغل داشته است.

وی با اشاره به تاثیر کرونا در اقتصاد خانوار، خاطرنشان کرد: کمیابی و افزایش قیمت برخی کالاها به واسطه تعطیلی و کاهش حجم فعالیت کارگاه ها، واحدهای تولیدی و شرکت ها همزمان با شیوع این ویروس، اجتناب ناپذیر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، با اشاره به هزار شغل آسیب دیده از شیوع کرونا، شرح داد: بیش از 90 درصد مشاغل مانند رانندگان، فعالان حوزه گردشگری، کارگران روزمزد و ساختمانی، فروشندگان فلافل و دستفروشان بازارهای شب و روز و ... تحت تاثیر ویروسکرونا قرار گرفته و حاصل آن افزایش فرایند بیکاری و تامین نشدن حداقل معیشت است.

علینقی با بیان اینکه تاکید وزارتخانه بر بیمه کارگران توسط کارفرما است، اضافه کرد: بیمه یک ابزار پیشگیرانه بوده و می تواند همانند یک پشتوانه در تامین حداقل معاش کارگران در این گونه موارد باشد، اما متاسفانه برخی اصناف همکاری موثر و کارآمد برای پرداخت حق بیمه کارگران خود را ندارند.

وی با اشاره به تمهیدات دولت در پرداخت بسته های حمایتی 200 تا 600 هزار تومانی و وام یک میلیون تومانی به مشمولان دریافت یارانه، اضافه کرد: کارگرانی که در پوشش بیمه کارفرما بوده و اکنون بیکار هستند می توانند با مراجعه به سامانه https://Bimehbikari.mcls.gov.ir و ثبت نام، در اوایل اردیبهشت از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند، البته این تمهیدات شامل کارگران با سابقه بیمه خویش فرما و اختیاری نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برخی از کارفرمایان همکاری موثری در پرداخت حق بیمه کارگران ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخی از کارفرمایان همکاری موثری در پرداخت حق بیمه کارگران ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید