بعضی از خواب ها نشانه ابتلا به پارکینسون است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، طبق گزارش بنیاد ملی پارکینسون آمریکا، تقریباً یک میلیون نفر در این کشور به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و هر سال تقریباً 60000 مورد نو تشخیص داده می گردد.

بعضی از خواب ها نشانه ابتلا به پارکینسون است

مطالعات نشان داده است که سن شایع ترین عامل خطر برای بیماری های دژنراتیو از جمله بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون است.

این امر بسیاری را به تعجب وا می دارد که آیا اقداماتی وجود دارد که بتوان برای جلوگیری از ظهور این بیماری ها انجام داد - یا علائم هشدار دهنده ای که باید از آن ها مطلع بود؟!.

به گزارش وطن سرب در این زمینه، مجله آمریکایی bestlifeonline گزارش داده است که تحقیقات نوی وجود دارد که می گوید ضمیر ناخودمطلع می تواند ابتلا به بیماری پارکینسون پیش بینی کند.

طبق گزارش بنیاد ملی پارکینسون آمریکا، تقریباً یک میلیون نفر در این کشور به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و هر سال تقریباً 60000 مورد نو تشخیص داده می گردد.

این بیماری اغلب در دهه 60 سالگی ظاهر می گردد، اما بعضی از افراد در اوایل 50 سالگی به این بیماری مبتلا می شوند.

این بیماری درمانی ندارد و علائم آن با لرزش آغاز می گردد و بعلاوه باعث سفتی عضلات و کندی حرکت نیز می گردد.

بنیاد پارکینسون می گوید این علائم نیز از بیمار به بیمار دیگر فرق دارد و می تواند شامل علائم غیرحرکتی مانند تغییرات شناختی و افسردگی نیز باشد.

این مجله شرح داده است که خواب های خاص ممکن است به این معنی باشد که شما دچار اختلال خواب هستید که شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون قرار می دهد.

اگر طبق آنچه در رویاهایتان اتفاق می افتد رفتار کنید، ممکن است در واقع دچار اختلال خواب شده باشید. این در طول چرخه خواب حرکت سریع چشم (REM) رخ می دهد و می تواند شامل ایجاد صدا، صحبت کردن و جیغ زدن یا بیدار شدن از خواب باشد.

افراد مبتلا به این اختلال دچار اختلال رفتار خواب با حرکات سریع چشم هستند که به نام RBD نیز شناخته می گردد. وقتی هر شب وارد چرخه REM می شوید - یعنی زمانی که یک رویا رخ می دهد - مغز شما حرکت ماهیچه ها را مختل می نماید.

طبق گفته راشل دولهون، متخصص مغز و اعصاب و متخصص اختلالات حرکتی، افراد مبتلا به RBD در این مرحله از خواب تجربه متفاوتی دارند.

جالب اینجاست که مطالعات قبلی این اختلال خواب را با بیماری پارکینسون مرتبط دانسته اند. 30 تا 41 درصد از بیماران قبل از ابتلا به بیماری پارکینسون مبتلا به RBD تشخیص داده شده اند.

اگرچه همه افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به بیماری پارکینسون مبتلا نمی شوند، با این حال، مطالعات ارتباط قوی بین اختلال خواب و بیماری پارکینسون و بعلاوه سایر شرایط مانند زوال عقل را نشان می دهد.

تحقیقات نو کوشش می نماید تا ارتباطی بین RBD و بیماری پارکینسون پیدا کند

طرح پیشروی علائم پارکینسون (PPMI) که به وسیله بنیاد تحقیقات پارکینسون مایکل جی فاکس تامین اقتصادی می گردد، با هدف شناسایی افراد در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری پارکینسون برای درک بهتر رابطه بین اختلال خواب و این بیماری است.

دکتر دولهون می گوید: افراد مبتلا به RBD می توانند به محققان یاری نمایند تا بفهمند که بیماری پارکینسون چگونه و چرا از همان لحظات اولیه بروز می نماید تا بتوانیم روی دسترسی به این درمان و حتی جلوگیری از بروز بیماری کار کنیم. وی اضافه نمود: این یکی از اولین گام های ما در جهت درمان و پیشگیری از بیماری پارکینسون است.

این پزشک متخصص می گوید: اگر اطرافیان شما متوجه شدند که علائم RBD دارید، ممکن است بخواهید با یک پزشک خواب مشورت کنید که از شما در خصوص عادات خواب شما سوال خواهد نمود تا مشکل را بهتر درک کنید و هر عاملی را که در آن نقش دارد (مانند سوء مصرف مواد و عوارض جانبی دارو) حذف کنید.

منبع: فرادید

به "بعضی از خواب ها نشانه ابتلا به پارکینسون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از خواب ها نشانه ابتلا به پارکینسون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید