بانوی تیرانداز البرزی مسافر هند می گردد، المپیک ریو مقصد نهایی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرنگاران - گروه استان ها: الهام هریجانی پس از مسابقات آسیایی کویت و چوبی که از اختلاف فدراسیون کویت با فدراسیون جهانی خورد و باعث سوختن سهمیه او و دیگر تیراندازان ایرانی شد، این روزها مصمم تر از همواره تمرین می نماید تا در شانس آخر خود در مسابقات هند مسافر المپیک گردد.

بانوی تیرانداز البرزی مسافر هند می گردد، المپیک ریو مقصد نهایی

وی در تبادل نظر با مهر، از مسائل ورزش تیراندازی، اتفاقات ماه های اخیر و برنامه های آینده اش سخن به میان آورده است که در ادامه می خوانید.

* در ابتدا علاقه مندیم از مسابقات آسیایی کویت و تضییع شدن سهمیه کسب شده المپیک خود بگویید؟

ما با تمام قوا و پس از ماه ها تمرینات مستمر راهی مسابقات آسیایی شدیم و خوشبختانه در این رقابت ها با ثبت حدنصاب های لازم پیروز به کسب چندین سهمیه المپیک شدیم اما به ما اعلام شد فدراسیون جهانی این حدنصاب ها را به دلیل بعضی اختلاف نظرها با کشور کویت میزبان نپذیرفته است و به نوعی با عدم اعزام نماینده اش به این رویداد سهمیه کسب شده ما را غیررسمی دانست.

* پیگیری مسئولان کشورمان در این خصوص چگونه بود؟

مجموع مسئولان ذی ربط در فدراسیون و کمیته ملی المپیک پیگیری لازم را داشتند اما تا امروز تأییدیه از سوی فدراسیون جهانی مبنی بر پذیرفتن حدنصاب های ورزشکاران ما و دیگر کشورها در این مسابقات ارسال نشده است و ما چشم به کسب سهمیه در آخرین رویداد مهم یعنی هند دوخته ایم.

* از مسابقات هند بگویید، چقدر امیدوارید در این مسابقات بتوانید حدنصاب های لازم را داشته باشید؟

تیم کشورمان در دو بخش آقایان و بانوان به خوبی تمرین نموده است و به نظرم کسب چندین سهمیه در این مسابقات دور از ذهن نیست.

تیراندازی ایران باید حضوری پررنگ در المپیک داشته باشد و حداقل 3 سهمیه المپیک قبلی را بتواند تکرار کند. این رقابت ها دهه اول بهمن ماه برگزار می گردد و فکر می کنم تا آن موقع تیم آماده و پرامیدی راهی این مسابقات گردد.

* شما در چه موادی شرکت می کنید و چقدر برای خود شانس سهمیه المپیک را متصور هستید؟

من در دو ماده تپانچه بادی 10 متر و تپانچه 25 متر در این مسابقات شرکت می کنم و با توجه به ثبت حدنصاب های ورودی المپیک در کویت فکر می کنم شانس زیادی برای تکرار آن و کسب سهمیه به خصوص در 10 متر تپانچه داشته باشم.

* با توجه به کسب سهمیه المپیک از سوی دو بانوی ایرانی در تیراندازی به نظر می رسد انگیزه زیادی برای اضافه شدن به آن ها و ثبت نام خود در میان بانوان المپیکی دارید؟

همین طور است، خانم ها الهه احمدی و نجمه خدمتی به عنوان دو تیرانداز ارزشمند ایران پیش از این توانایی بالای بانوان ایرانی را به رخ جهانیان کشیده اند و دوست دارم با حرکت در جهت آن ها به جمعشان بپیوندم و در رویداد مهمی چون المپیک حاضر باشم.

حضور در مسابقات مهمی چون المپیک رقابت نزدیک با نخبگان ورزش جهان فرصتی است که خیلی ها آرزوی آن رادارند و من هم تمام توانم را برای رسیدن به این هدف گذاشته ام.

* در مورد کیفیت تمرینات و امکانات موجود صحبت کنید، به نظر می رسد شرایط مطلوبی برای آماده سازی تیم های کشور در بحث سخت افزاری به خصوص اسلحه و مهمات وجود ندارد؟

ببینید ما در بعضی مواد به مانند تپانچه ساچمه ای مسائل کمتری داریم اما در مورد فشنگ با توجه به محدودیت های کشور دچار مشکل هستیم. خود من در دو ماده قرار است در مسابقات هند شرکت کنم اما در فاصله یک ماه به شروع مسابقات فقط در تپانچه 10 متر بادی که ساچمه ای است تمرین می کنم و در 25 متر تمرینی نداشته ام.

این مشکل در این سال ها به تناوب نفرات ما را آزار داده است و امیدوارم با توجه به در پیش بودن لغو تحریم ها شرایط تمرینی ما هم در بحث ادوات و سلاح بهبود پیدا کند.

* پس باید بر روی کسب سهمیه و مدال شما در ماده 10 متر بیشتر حساب کرد؟

همین طور است، تیراندازی ورزشی است که احتیاج به دقت و تمرین زیاد دارد و تداوم تمرین منتهی به بهبود حدنصاب ها و پیروزیت می گردد. به نظرم ما نفرات خوبی در کشور داریم که در سطح بالا توان رقابت با بهترین های جهان را دارند و اگر در بخش سخت افزاری شرایطمان بهتر گردد رسیدن به مدال های خوش رنگ جهانی به هیچ عنوان دور از دسترس نیست.

* به سراغ شهر و زادگاهتان برویم، چرا تیراندازی استان البرز حال وروز خوبی ندارد؟

من کار خود را از البرز و سالن مالک اشتر کرج شروع کردم اما هر چه جلوتر آمدیم شرایط سخت افزاری برای رشد در این ورزش کمتر مهیا بود، در نهایت تصمیم گرفتم به تهران بروم و ادامه کارم را در این شهر داشته باشم و در این سال ها هم برای تیم های تهرانی تیر انداخته ام.

به نظرم برای احیاء و جان دریافت دوباره تیراندازی البرز باید مسئولان استانی بی توجهی ها به این ورزش را کنار بگذارند. البرز ورزشکاران بسیار خوبی دارد که اگر حمایت شوند و بها ببیند می توانند به تیم های ملی راه پیدا نمایند و به افتخاری برای دیار خود تبدیل شوند.

* گویا شما با توجه به تغییرات مدیریت اخیر هیئت تیراندازی البرز برای جان دریافت احیاء این ورزش اعلام آمادگی نموده اید؟

من به شهر و زادگاهم تعلق خاطر دارم و تیراندازی را از همین شهر شروع نموده ام بنابراین نمی توانم به آن بی تفاوت باشم. حضور خانم کشاورز به عنوان رییس جدید هیئت و علاقمندی وی برای سامان بخشیدن به این ورزش سبب شد برای یاری به دوستان اعلام آمادگی کنم و حاضرم وقتم را برای رشد و بروز استعدادهای این استان بگذارم.

* در انتها علاقه مندیم اشاره ای هم به سوابق ورزشی خود داشته باشید؟

نزدیک به 10 سال است در عضویت تیم ملی تیراندازی بانوان ایران هستم و در این سال ها در رویدادهای مهمی در سطح آسیا وجهان شرکت نموده ام. همچنین دو دوره حضور در مسابقات آسیایی گوانجو و اینچئون را در کارنامه دارم و عنوان دومی آسیا را در سال 2012 به دست آورده ام. عناوین برتر لیگ های کشور و مسابقات قهرمانی کشور نیز از دیگر پیروزیت هایم در این سال ها بوده است.

تبادل نظر: مجتبی علی مردانی

منبع: خبرگزاری مهر

به "بانوی تیرانداز البرزی مسافر هند می گردد، المپیک ریو مقصد نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی تیرانداز البرزی مسافر هند می گردد، المپیک ریو مقصد نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید