ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می نماید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ایلان ماسک گفته است که قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر را فسخ می نماید، چرا که این رسانه های اجتماعی اطلاعاتی درباره حساب های جعلی یا اسپم در این پلتفرم ارائه نکرده است.

ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می نماید

وکلای ماسک با تشکیل پرونده ای به کمیسیون امنیت و مبادلات (SEC) در روز آدینه گفتند که توییتر از پاسخگویی به درخواست های متعدد برای اطلاعات مربوط به این حساب ها که برای عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است، خودداری نموده یا توانایی ارائه این اطلاعات را نداشته .

در این پرونده آمده است: گاهی اوقات توییتر درخواست های آقای ماسک را نادیده می گیرد، گاهی اوقات آن ها را به دلایلی که غیرقابل توجیه به نظر می رسد رد نموده است، و گاهی اوقات اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده را به آقای ماسک داده است.

بعلاوه در این بیانیه آمده است: توییتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض می نماید و به نظر می رسد اظهارات نادرست و گمراه نماینده ای داشته است که آقای ماسک هنگام ورود به توافق نامه بر آن ها تکیه نموده است.

برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، شامگاه آدینه در توییتی نوشت: هیئت مدیره توییتر متعهد به انجام معامله بر روی قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و میخواهد برای اجرای توافقنامه ادغام اقدامات قانونی را دنبال کند.

شروط این معامله مستلزم آن است که ماسک، مدیرعامل تسلا، در صورت نهایی شدن معامله، یک میلیارد دلار هزینه فسخ بپردازد.

در ماه آوریل، هیئت مدیره به اتفاق آرا با فروش پلتفرم به ماسک به مبلغ 44 میلیارد دلار موافقت کرد، معامله ای که جنجال ها و پرسش هایی را در خصوص آزادی بیان و اطلاعات نادرست در پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی برانگیخت.

البته چالش بین ایلان ماسک و توییتر، داستان طولانی تری دارد و قبل از مطرح شدن خرید توییتر، ماسک که بیش از 95 میلیون دنبال نماینده دارد، در توییت هایی ابراز تاسف نموده بود که این شرکت نتوانسته از پتانسیل خود به عنوان بستری برای آزادی بیان استفاده کند.

پس از موافقت اولیه هیئت مدیره برای فروش، ماسک به بهانه اینکه تعداد کاربران اسپم و غیرواقعی توییتر قابل توجه است، خواهان ارائه آمار از سوی توییتر شد.

در ماه مه، پاراگ آگراوال، مدیر عامل توییتر، گفت که تخمین می زند که کمتر از 5 درصد از همه کاربران توییتر جعلی هستند. اما در یک سری توییت دیگر، او چالش تشخیص افراد واقعی از ربات ها را برجسته کرد.

او نوشت: چالش سخت این است که بسیاری از حساب های کاربری که ظاهراً جعلی به نظر می رسند، در واقع افراد واقعی هستند و بعضی از حساب های اسپم که در واقع خطرناک ترین هستند و بیشترین آسیب را به کاربران ما وارد می نمایند - می توانند در ظاهر کاملاً طبیعی به نظر برسند.

دانیل آیوز، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری Wedbush، در پی انتشار خبر لغو قرارداد خرید توییتر از سوی ماسک، نوشته است: این یک سناریوی فاجعه بار برای توییتر و هیئت مدیره آن است، زیرا اکنون این شرکت در یک نبرد طولانی قانونی با ماسک باید وارد گردد تا یا معامله نهایی گردد و یا حداقل هزینه فسخ یک میلیارد دلاری را دریافت کند.

منبع: یک پزشک

به "ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید