ایران چه تعهدی برای آزادی نفتکش گریس 1داد، پاسخ بعیدی نژاد را بخوانید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، فارس نوشت: سفیر ایران در لندن گفت: بحث هیچ تعهد و ضمانتی نیست. از همان ابتدا نیز اعلام نموده بودیم که مقصد این نفتکش سوریه نبوده است.

ایران چه تعهدی برای آزادی نفتکش گریس 1داد، پاسخ بعیدی نژاد را بخوانید

سفیر کشورمان در لندن اضافه نمود: اگر مقصد نفتکش هم سوریه می بود، هیچ اقدام خلاف حقوق بین الملل از سوی ایران صورت نگرفته بود و بر عکس اقدام انگلیسی ها در توقیق نفتکش حامل نفت ایران دقیقا نقض حقوق بین الملل بود.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن ، مطالب منتشر شده مبنی بر تعهدنامه کتبی ایران به دادگاه عالی جبل طارق در مورد اینکه محموله نفتکش گریس 1 به سوریه نرود را تکذیب کرد و گفت: بحث هیچ تعهد و ضمانتی نیست. از همان ابتدا نیز اعلام نموده بودیم که مقصد این نفتکش سوریه نبوده است.

وی اضافه نمود: اگر مقصد نفتکش هم سوریه می بود، هیچ اقدام خلاف حقوق بین الملل از سوی ایران صورت نگرفته بود و بر عکس اقدام انگلیسی ها در توقیق نفتکش حامل نفت ایران دقیقا نقض حقوق بین الملل بود.

بعضی رسانه ها مدعی شده اند که ایران تعهدنامه کتبی داده است تا محموله نفتکش مزبور به سوریه نرود.

نفتکش گریس 1 در 13 تیر ماه از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد و امروز آزاد شد.ایران در همان ابتدا این اقدام انگلیس را راهزنی دریایی خواند و بر برطرف توقیف هر چه سریع تر آن تأکید کرد.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز یکشنبه ششم مرداد ماه پیش از برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق را نقض برجام خواند و توضیح داد: کشورهای عضو برجام نباید هیچ مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد نمایند.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "ایران چه تعهدی برای آزادی نفتکش گریس 1داد، پاسخ بعیدی نژاد را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چه تعهدی برای آزادی نفتکش گریس 1داد، پاسخ بعیدی نژاد را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید