اقدام وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، وزیر نفت از فراخوان این وزارتخانه برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در 5 حوزه اطلاع داد و گفت: حدود 205 شرکت در این فراخوان شرکت نموده اند که در حال ارزیابی آن ها هستیم.

اقدام وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان

به گزارش گروه مالی وبلاگ اخبار و رویدادها، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه ملاقات مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب گفت: ما در وزارت نفت در 5 حوزه فراخوان دادیم که بتوانیم از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این فراخوان در حوزه افزایش فراوری؛ حوزه چاه های کم بازده؛ حوزه بهینه سازی مصرف سوخت؛ حوزه جمع آوری گاز های مشعل، حوزه احتیاج ها و کالا های وارداتی که وزارت نفت از خارج داشته است و بعلاوه حوزه زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

اوجی توضیح داد: بعد از این فراخوان حدود 205 شرکت مشارکت کردند و همکاران ما در حال ارزیابی این شرکت ها هستند تا در این حوزه هایی که گفته شد بتوانیم هم فراوری را دانش بنیان کنیم و هم کاهش هزینه ها را داشته باشیم و هم افزایش بهره وری اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: بعلاوه در بحث ساخت داخل امروز شاید نزدیک 65 تا 70 درصد کالا های مورد احتیاج صنعت نفت در داخل کشور تامین می گردد و بنا داریم که احتیاج های وارداتی را به شدت کاهش دهیم و افزایش صادرات داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اقدام وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام وزارت نفت برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید