آهن فروشان محوطه هگمتانه تخلیه اجباری را نمی پذیرند

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و مصنوعات فلزی همدان با تأکید بر اینکه صنف آهن فروشان واقع در محوطه تاریخی هگمتانه تخلیه اجباری را نمی پذیریم، گفت: صنف آهن فروشان تخلیه اجباری را نمی پذیرند و رضایتی از جابجایی و تغییر کاربری شغل خود در صورت عدم برنامه ریزی منصفانه ندارند.

آهن فروشان محوطه هگمتانه تخلیه اجباری را نمی پذیرند

علیرضا چرچی بابایی در گفت وگو با وبلاگ اخبار و رویدادها، اظهار کرد: در حال حاضر 3 اتحادیه آهن فروشان، مصنوعات فلزی و درب و پنجره سازان با همکاری هم در محل آهن فروشان همدان فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: در این سه رسته 35 واحد درب و پنجره سازی، 10 واحد آهن فروشی و 100 واحد مصنوعات فلزی در خیابان اکباتان مشغول به کار هستند که قدمت آن ها به صد سال می رسد.

چرچی بابایی با بیان مسائل آهن فروشان نسبت به جابجایی اجباری و دستور صادر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری توضیح داد: امکان تخلیه واحدهای آهن فروشان در خیابان اکباتان وجود ندارد و نمی گردد بازار را از حالت بازار آهن خارج کرد.

وی ادامه داد: اگر لزومی برای جابجایی بازارهای سنتی در همدان باشد، به طور قطع اول باید بازار آهن فروشان جابجاشده و به مکان دیگری منتقل گردد چرا که این بازار در محدوده آثار باستانی هگمتانه واقع شده و بار ترافیکی سنگینی برای آن خیابان دارد اما این امر مستلزم تدابیر ویژه ای است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و مصنوعات فلزی همدان اضافه نمود: آهن فروشان همدان متحدالشکل با نظر بر اینکه تخلیه اجباری را نپذیرند، در محل مستقر بوده و رضایتی از جابجایی و تغییر کاربری شغل خود در صورت عدم برنامه ریزی منصفانه را ندارند.

وی توضیح داد: در حال حاضر بازار آهن فروشان به پارکینگ تبدیل شده و راستا را برای تردد و بارگیری ماشین های آهن سخت نموده است ضمن اینکه امکان ایجاد هیچ گونه بازار دیگری نیز با این اوضاع در آن منطقه وجود ندارد.

وی تجمیع بازار آهن فروشان را راه چاره مناسبی برای جابجایی این صنف دانست و گفت: بازاری که قدمت تاریخی در استان دارد را نباید بدون طرح متلاشی کرد و همه رسته های مربوط به این صنف نظر دارند در کنار یکدیگر فعالیت نمایند.

چرچی بابایی اظهار کرد: اگر یک پارکینگ طبقاتی در محل احداث گردد و یا مانند شهرهای دیگر بازار آهن فروشی متمرکزی در خارج از شهر زده گردد تا هم امکان خریدوفروش کلی باشد و هم مردم عادی بتوانند در بازار حاضر شوند، اعضا نیز تمایلی برای تخلیه بازار فعلی از خود نشان می دهند.

وی از بی لطفی سازمان های مذکور برای خرید مغازه از مغازه داران گلایه کرد و گفت: قیمت گذاری های صورت گرفته آن قدر ناچیز است که اگر مغازه ای به فروش برسد هزینه رهن یک باب مغازه کوچک در حاشیه شهر را نیز نمی توان تأمین کرد که این مسأله نیز یکی از دلایل نارضایتی برای تخلیه بازار است.

لازم به ذکر است؛ دو شرط برای ثبت جهانی تپه هگمتانه این است که آسفالتهایی که در عرصه و درون تپه ریخته شده، کنده گردد و آهن فروشان از منطقه کوچ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آهن فروشان محوطه هگمتانه تخلیه اجباری را نمی پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهن فروشان محوطه هگمتانه تخلیه اجباری را نمی پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید