آذری جهرمی وارد شهرستان دلگان شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بازدید و برطرف مسائل حوزه ارتباطات وارد دلگان شد و مورد استقبال فرماندار، خانواده شهدای مدافع حرم، مسوولان محلی و مردم این شهرستان نهاده شد.

آذری جهرمی وارد شهرستان دلگان شد

محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در ادامه سفر10 روزه به سیستان و بلوچستان وارد دلگان شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر 10 روزه به سیستان و بلوچستان فرایند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه 6 دی در نخستین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست آنالیز شرایط ارتباطی این استان که با حضور احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و بعضی مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گردید، اتصال یکهزار و 200 روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده ای و ایجاد ارتباطات پایدار را از اهداف اصلی این سفر 10 روزه عنوان نمود.

مطابق برنامه ششم توسعه، 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار باید تا سال سرانجامی برنامه به اینترنت متصل شوند و امروز مواجهه با پاندمی کرونا، اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر نموده است.

وی اضافه نمود: هم اینک از مجموع 39 هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار حدود 35 هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و چهار هزار روستای دیگر باقی مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا سرانجام سال جاری تکمیل گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان 52 درصد جمعیت روستایی و 48 درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: تا به امروز 12 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که هفت هزار و 300 کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و چهار هزار و 700 کیلومتر نیز در دولت تدبیر و امید بوده است.

آذری جهرمی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به بیش از این ظرفیت برای فیبر نوری نیازمند است زیرا از مجموع هفت هزار و 400 روستای دارای سکنه این استان، سه هزار و 400 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد، اما هدفگذاری قانون که بر مبنای آن به این وزارتخانه بودجه می دهد بر مبنای جمعیت بالای 20 خانوار است و در هیچ استانی چنین شکاف در بین روستاهای بالا و زیر 20 خانوار آن وجود ندارد.

وی توضیح داد: در این سفر 10 روزه اتصال یکهزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده ای استان در 850 کیلومتر از مسیرهای ارتباطی و همچنین ایجاد ارتباطات پایدار در مناطق شهری و روستایی هدف گذاری شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تیم و تجهیزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مسائل می توانیم شرایط ارتباطی استان را به حد مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی تمامی دستگاه های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه لازم است و در صورتی که به اهداف مشخص شده دست یابیم موفقیتی جمعی حاصل شده و اگر هم این اهداف محقق نگردد همه ما باید جوابگوی مردم باشیم.

آذری جهرمی توضیح داد: با ایجاد این زیرساخت ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترنیک دولت تقویت خواهد شد.،ایرنا

بیشتر بخوانیم: پوشش اینترنت برای تمام روستاهای مرزی بالای 20 خانوار

منبع: ایران آنلاین

به "آذری جهرمی وارد شهرستان دلگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی وارد شهرستان دلگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید