کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، آنا مغانلو - اردبیل - خبرنگار: شهرام رضایی هنرمند جهانی کاریکاتور اردبیل در سانحه تصادف در جاده اردبیل - مشگین شهر درگذشت.

کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت

وی متولد 1357 در روستای مردان اردبیل، کارشناس ارشد هنر، طراح، نقاش و کارتونیست، برنده 153 جایزه ملی و بین المللی از کشورهای مختلف، دبیر هنر وزارت آموزش و پرورش و مدرس دانشگاه در رشته طراحی و تصویر سازی بود و دریافت دو جایزه از اسکار دنیای را می توان از افتخارات این هنرمند یاد کرد. این نابغه کاریکاتور سبک مخصوص خود را در عالم هنر دنبال می کرد در سبک های متافُرم، سورئالیستی و رئالیست فراوری اثر می کرد. روزنامه وبلاگ اخبار و رویدادها چندین و چند بار پای گفت و گوهای این هنرمند اخلاق مدار کشور نشسته بود.

وی رونق خانه کاریکاتور اردبیل را از آرزوهای خود عنوان می کرد. رضایی بعد از کسب عنوان برتر جایزه دنیای سال 2015 به قبرس برای دریافت جایزه از دست رئیس جمهور این کشور و به عنوان سفیر فرهنگ و هنر سفر نموده و در دیدار با نخست وزیر کشور قبرس از دنیای بدون جنگ و خونریزی و از صلح و آرامش در دنیا از طریق هنر گفته بود.

او معتقد بود کاریکاتوریست ها سفیران صلح در دنیا هستند. یلدا هاشمی نژاد از کاریکاتوریست های استان درباره این هنرمند می گوید: این خبر شوک سنگینی به جامعه هنری استان و باورش بسیار سخت است. بدون شک نبود ایشان ضایعه غیرقابل جبرانی برای هنرمندان خواهد بود و ما که با الگو دریافت از این نابغه هنری، گام در عرصه هنر برداشتیم با از دست دادن وی کار سختی در پیش داریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاریکاتوریست جهانی اردبیل درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید