نگرانی سازمان ملل از محدودیت تردد ظریف در نیویورک

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سازمان ملل اعلام نمود که از محدودیت اعمال شده بر تردد وزیر امورخارجه ایران و هیئت همراهش در نیویورک نگران است و این نگرانی خود را به اطلاع کشور میزبان رسانده است.

نگرانی سازمان ملل از محدودیت تردد ظریف در نیویورک

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از خبرگزاری رویترز، فرهان حق سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه سازمان ملل از محدودیت تردد محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران و هیئت همراهش در نیویورک نگران است، گفت که دبیرخانه این سازمان برای آنالیز این موضوع با دیپلمات های آمریکایی و ایرانی در تماس است.

وزیر امورخارجه ایران از روز یک شنبه برای شرکت در نشست شورای مالی و اجتماعی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد.

فرهان حق گفت: دبیرخانه سازمان ملل از محدودیت تردد اعمال شده از طریق کشور میزبان بر اعضای هیأت نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل آگاه است. دبیرخانه در تماس نزدیک با نمایندگی های آمریکا و ایران است و نگرانی خود را به اطلاع کشور میزبان رسانده است.

واشنگتن ماه گذشته (میلادی) تهدید کرد که میخواهد نام محمد جواد ظریف را در فهرست تحریمی خود قرار دهد. ویزا سفر او نیز پس از موافقت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا صادر شد ولی دولت آمریکا او را به تردد میان مقر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران در این سازمان، اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی نیویورک محدود نموده است.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت وگو با فاکس نیوز گفت که هیچ یک از مقامات آمریکایی قرار نیست با ظریف دیدار کند.

وی همچنین توضیح داد که محدودیت اعمال شده بر تردد وزیر امورخارجه ایران کاملاً مطابق با تعهدات آمریکا به سازمان ملل طبق توافق 1947 است.

هوک در ادامه گفت: هیچ کانال پشت پرده ای میان واشنگتن و تهران وجود ندارد. هر آنچه گفته می گردد به طور آشکارا توسط رئیس جمهور و وزیر امورخارجه بیان می گردد.

وزیر امورخارجه آمریکا در گفت وگو با روزنامه واشنگتن پست درباره علت اعمال محدودیت های جدید برای ظریف گفت: دیپلمات های آمریکایی در تهران رفت و آمدی ندارند، بنابراین دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی هم آزادانه در نیویورک تردد نمایند.

ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند اما طبق توافق 1947 مقر سازمان ملل، آمریکا به عنوان میزبان این سازمان برای حضور دیپلمات های خارجی در سازمان ملزم به صدور ویزا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرانی سازمان ملل از محدودیت تردد ظریف در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سازمان ملل از محدودیت تردد ظریف در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید