معرفی جاذبه های سیستان و بلوچستان در اولویت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سیستان و بلوچستان یکی از بخش های قدیمی و تاریخی ایران و دارای دیدنی ها و امکان تاریخی بسیاری است که کمتر مورد توجه واقع شده اند، اما مکان پنهانی است که می تواند در اذهان هر گردشگری زیبایی را ترسیم کند.

معرفی جاذبه های سیستان و بلوچستان در اولویت

محمد ابراهیم لاریجانی درباره طرح معرفی استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری می گوید: در نظر داریم تا این استان را در استان های همجوار خود نیز معرفی کنیم تا از این استان ها گردشگر به آنجا برود. مانند استان های هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان. همچنین هفته های فرهنگی در این استان ها با موضوع جاذبه های استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: فعالیت دیگر در حوزه برگزاری تورهای آشنا سازی برای آژانس های مسافرتی استان های همجوار و استان تهران است که عمده فروشی می نمایند همچنین این تورها برای آژانس هایی که در حوزه طبیعت گردی فعال هستند نیز برگزار خواهد شد. از آن طرف نیز باید با هتل ها و آژانس های استان صحبت کرد تا به گردشگران و یا این آژانس ها در کشور تخفیف و تسهیلات بدهند و بستر مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم نمایند باید با سیستم های رزرواسیون هم صحبت کنیم تا پکیج تبلیغات تورها را هم در سایت های خود قرار دهند. در این سایت ها معمولاً همواره تور شهرهای گردشگری دیگر گذاشته می شد و یا نهایتا چابهار ولی ما می خواهیم به همه استان گردشگر برود و تور گردشگری همه شهرهای آن معرفی گردد.

وی اضافه کرد: همواره ممکن است طرح های ابتکاری بهتر و بیشتری وجود داشته باشد به همین دلیل از بعضی سایت ها می خواهیم که فراخوان معرفی طرح و ایده را اعلام نمایند تا از این طریق بیشتر به معرفی استان بپردازیم. متأسفانه، فضای مجازی تصاویر زیادی از جاذبه های گردشگری این استان ندارد. به همین دلیل می خواهیم با عکس ها و فیلم های یک دقیقه ای این فضا را از تصاویر جاذبه ها پر کنیم. در این زمینه از فعالان در فضای مجازی نیز یاری خواهیم گرفت که بسیاری از آن ها در حوزه گردشگری فعالیت می نمایند و حاضر هستند که جاذبه های این استان را در صفحات خود معرفی نمایند.

لاریجانی از شناسایی سیستانی و ها و بلوچ های مقیم تهران نیز اطلاع داد و گفت: این افراد تا آنجا که من شنیده ام در خارج از استان انجمن دارند و در نظر داریم تا بتوانیم با اهالی این استان که در تهران زندگی می نمایند، جلسه ای بگذاریم تا هر کسی در توان خود برای معرفی این استان کوشش کند، چون این استان افراد زیادی را دارد که یا فرهیخته هستند و یا در رتبه ها و صندلی های مناسبی قرار دارند و این توانایی در وجود آن ها بسیار زیاد است.

منبع: مهر

منبع: همگردی

به "معرفی جاذبه های سیستان و بلوچستان در اولویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های سیستان و بلوچستان در اولویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید