محرومیت زدایی؛ مهمترین اولویت وزارت بهداشت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، خبرگزاری خبرنگاران-معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، مهمترین اولویت این وزارتخانه را محرومیت زدایی در کشور اظهار داشت.

محرومیت زدایی؛ مهمترین اولویت وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از وبدا، بهروز رحیمی در ملاقات سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، گفت: ممحرومیت زدایی در کشور با ارتقای شاخص های نظام بهداشتی محقق خواهد شد که در صورت پرداخت نشدن به موقع منابع و تامین اعتبار برای آن، این نظام دچار مشکل و تضعیف خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت تخصیص منابع پایدار در حوزه سلامت، اضافه نمود: مالیات سلامت یا یک درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده تنها منبع پایدار برای پوشش هزینه های بهداشت در روستاها، حاشیه شهرها و دهک های پایین جامعه است که به دلیل تخصیص نیافتن کامل و به موقع آن به وزارت بهداشت، نظام خدمات پایدار در حوزه بهداشت با مشکل روبرو خواهد شد و این موضوع سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بهروز رحیمی توضیح داد: با در نظر گرفتن شرایط خاص وزارت بهداشت و اهمیت به حوزه سلامت، از سازمان برنامه وبودجه می خواهیم به تکلیف قانونی خود در این بخش عمل کند تا وزارت بهداشت برای تأمین دارو و مکمل های بهداشتی پیش از انتها سال اقدام کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار داشت: مذاکرات و درخواست های زیادی برای حفظ شاخص های حوزه سلامت با سازمان برنامه وبودجه اجرا شده است که امیدواریم نگاه ها متفاوت، کارشناسانه و با در نظر گرفتن سلامتی جامعه و مردم، تغییر کند و برترین تصمیم در این راستا گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "محرومیت زدایی؛ مهمترین اولویت وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت زدایی؛ مهمترین اولویت وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید