لطف الله نسبی: به کسب سهمیه توسط برادران عالمیان امیدوارتر شدم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه تمرینی تیم ملی تنیس روی میز که ویژه آماده سازی نوشاد و نیما عالمیان برای اعزام به قطر و حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک (جهانی و آسیایی) در حال پیگیری است، گفت: بلافاصله بعد از اتمام لیگ برتر اردوی تیم ملی را آغاز کردیم. روزانه 5.5 ساعت در دو نوبت صبح و عصر تمرین داریم. این فرایند را ادامه می دهیم تا سه روز آینده (6 اسفندماه) که زمان اعزام به قطر است.

لطف الله نسبی: به کسب سهمیه توسط برادران عالمیان امیدوارتر شدم

وی باتاکید بر اینکه درست بعد از یک سال تمرینات ملی پوشان تنیس روی میز را به صورت مستقیم زیر نظر دارد، گفت: طی یک سال گذشته دورا دور در جریان شرایط بازیکنان بودم اما این چند روز که کنارشان هستم بیشتر نسبت به شرایط آنها و میزان آمادگی شان اشراف پیدا کرده ام. بر همین اساس می گویم که نسبت به قبل امیدواری بیشتری به کسب سهمیه نوشاد و نیما در قطر پیدا کرده ام.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میزادامه داد: برای تیم ملی و حضور در مسابقات قهرمانی جهان که البته لغو شد و بعد از پیکارهای گزینشی المپیک 13 مرحله اردو پیش بینی کرده بودیم اما به خاطر کرونا و ممنوعیت های اعمال شده مجبور به منتفی کردن این برنامه کامل و بسنده کردن به تنها یک اردو شدیم. خوشبختانه اما بازیکنان نشان دادند که به صورت انفرادی توجه لازم را به شرایط آمادگی شان داشته اند و بهمین دلیل در اردوی تیم ملی شرایط جسمانی و روحی خوبی دارند.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه هر یک از کشورهای شرکت کننده در مسابقات گزینشی جهان و آسیایی مجاز به در اختیار داشتن حداکثر دو بازیکن برای این رقابت ها هستند، شرح داد: در برنامه قبلی برای حضور برادران عالمیان در قطر هیچ تغییری ایجاد نشده است. تیم ملی 6 اسفندماه راهی قطر می شود، در دو تورنمنت بین المللی برای افزایش رنکینگ جهانی حضور پیدا می کند و بعد از آن هم در برای کسب سهمیه در دو میدان جداگانه حاضر خواهند شد.

فکر می کنید نوشاد و نیما عالمیان هر یک برای کسب سهمیه در کدامیک از مسابقات گزینشی شانس داشته باشند؟ انتخابی جهان یا آسیا؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: این شانس را برای هر دو نماینده کشورمان قائل هستیم که بتوانند از رقابت با حریفان شان در سطح جهانی یا آسیایی صاحب سهمیه المپیک شوند اما به جز این رویداد این فرصت برای بازیکنان وجود دارد که از طریق رنکینگ جهانی هم صاحب سهمیه شوند. در این بخش فقط برای نوشاد شانس متصور هستیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با یادآوری اینکه قاره آسیا در المپیک توکیو صاحب 6 سهمیه است، گفت: این در حالی است در آسیا 5 منطقه وجود دارد و از هر منطقه هم یک نفر صاحب سهمیه می شود. سهمیه باقی مانده به بازیکنی اختصاص پیدا می کند که بالاترین رنکینگ را در میان آسیایی ها دارد.

لطف الله نسبی در همین رابطه تاکید کرد: در صورتیکه بازیکنی مانند گراسینکو قزاقستانی که در رنکینگ جهانی جلوتر از نوشاد است و همچنین دو بازیکن هندی که همین شرایط را دارند بتوانند از مسابقات قطر صاحب سهمیه شوند، سهمیه المپیکی فدراسیون جهانی از رنکینگ جهانی به نوشاد عالمیان اختصاص پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لطف الله نسبی: به کسب سهمیه توسط برادران عالمیان امیدوارتر شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطف الله نسبی: به کسب سهمیه توسط برادران عالمیان امیدوارتر شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید