عجیب ترین خدمات برای حیوانات خانگی در ایران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، شاید واژه هتل حیوانات برای اولین بار باشد که به گوش تان می خورد. اگر تا به حال فکر می کردید که فقط انسان ها به هتل می روند و هتل های شان هم درجه بندی دارد، در اشتباه هستید. در دنیای حیوانات هم مکان هایی به نام هتل وجود دارد که در اصل همان پانسیون های مخصوص نگهداری حیوانات خانگی اند که حالا نام هتل روی آن ها گذاشته شده است.

عجیب ترین خدمات برای حیوانات خانگی در ایران

وبلاگ اخبار و رویدادها- فکر کنید گربه شما یک مدل معروف باشد و به صورت حرفه ای در صنعت تبلیغات فعالیت کند یا بخواهید با اسب تان یک عکس حرفه ای بگیرید. ممکن است احساس کنید حیوان خانگی تان احتیاج به جراحی زیبایی دارد یا می خواهید برایش جشن تولد بگیرید. احتمالا با خواندن این جملات تصور می کنید از فانتزی هایمان صحبت می کنیم، اما تمام این خدمات در بازار حیوانات خانگی ایران راه افتاده است و حالا مالکان حیوانات خانگی می توانند با هزینه های جالب توجه خدمات متعدد و حتی عجیبی برای حیوانات خانگی شان خریداری نمایند.

هتل حیوانات کجاست؟

شاید واژه هتل حیوانات برای اولین بار باشد که به گوش تان می خورد. اگر تا به حال فکر می کردید که فقط انسان ها به هتل می روند و هتل های شان هم درجه بندی دارد، در اشتباه هستید. در دنیای حیوانات هم مکان هایی به نام هتل وجود دارد که در اصل همان پانسیون های مخصوص نگهداری حیوانات خانگی اند که حالا نام هتل روی آن ها گذاشته شده است. این هتل ها ستاره بندی دارند و همین ستاره هاست که باعث تفاوت بین قیمت های آن ها می گردد. یکی از همین هتل های 5 ستاره که در ولنجک واقع شده است، بسته به نوع حیوان و خدماتی که قرار است ارایه دهد، ارقام قابل توجهی به شما اعلام می نماید.

دراین هتل قیمت نگهداری حیوانات از ساعتی 10 هزار تومان آغاز می گردد و به ارقامی تا چند 100 هزار تومان هم می رسد. در این پانسیون از شما عادت های حیوان تان را می پرسند تا براساس همان عادت ها از او مراقبت نمایند. مثلا هرحیوان خانگی عادت مشخصی برای خوابیدن دارد. برخی از آن ها عادت به خوابیدن در تخت هایی مثل تخت های صاحبان خود دارند و برخی روی کاناپه می خوابند یا حتی در فضای آزاد. در این هتل 5ستاره از شما پرسیده می گردد که حیوان تان درطول روز چندبار غذا می خورد و خوراکی محبوبش چیست تا همان خوراکی ها را به او بدهند. همچنین از شما خواسته می گردد اسباب بازی های مورد علاقه حیوان خانگی تان را هم با خود به همراه داشته باشید و همچنین بازی هایی را که دوست دارد برای پرستارش شرح دهید تا مبادا حوصله حیوان خانگی تان سر برود!

جشن تولد و همسریابی برای حیوانات

یکی از هتل های معروف حیوانات درتهران هتلی است که با مساحت یک هزار مترمربع با فضای سبز و آبشار و آبنما از حیوانات خانگی پذیرایی می نماید. نگهداری حیوانات، بازی کردن با آن ها و آرایش و پیرایش حیوانات در این هتل جزو کار های پیش پاافتاده و کاملا معمولی است. در این هتل برای حیوان خانگی شما جشن تولد هم گرفته می گردد و شما می توانید به هر اندازه هم که می خواهید، میهمان داشته باشید. هزینه کیک تولد با عکس حیوان خانگی شما معمولا بین 150 تا 300 هزار تومان است. علاوه بر جشن تولد، یکی دیگر از جشن هایی هم که برای حیوانات خانگی گرفته می گردد، جشن جفت یابی است.

هزینه این جشن ها هم بستگی به خدماتی دارد که به شما و حیوان خانگی و همچنین میهمان های تان ارایه داده می گردد که قیمت ها هم از یک و نیم میلیون تومان آغاز می گردد.

البته این فقط قیمت یک جشن است و اگر قرار باشد برای حیوان شما جفت پیدا گردد، قیمت این کار هم برحسب نژاد حیوانات و قیمت حیوانی که قرار است جفت حیوان شما گردد، فرق می نماید. جالب است بدانید که این روز ها همسریابی یکی از پرمشتری ترین خدماتی است که در هتل ها به حیوانات ارایه داده می گردد. زوج مناسب حیوانی است که عاری از بیماری باشد و باعث برهم خوردن نژاد نوزاد های متولدشده نگردد. پیداکردن زوج مناسب حیوان شما با مشاوره یک دامپزشک انجام می گردد. پس از مشاوره با دامپزشک پانسیون، زوج مناسب در اختیار حیوان میهمان قرار داده می گردد. پروسه دریافت هزینه خدمات همسریابی کمی متفاوت است.

عکس آتلیه ای از حیوان خانگی شما

عکاسی آتلیه ای از حیوانات یکی دیگر از خدمات رواج یافته در بازار حیوانات خانگی است. گاهی هزینه عکاسی و فیلمبرداری از حیوانات درست به اندازه یک مراسم عروسی خرج برمی دارد. برای حیوانات هم دکور های مخصوصی در آتلیه های عکاسی چیده شده است و هر قطعه عکس حیوانات بین 70 تا 300 هزار تومان قیمت دارد؛ البته عکاسی در فضای باز با حیوانات هم رایج است که هزینه آن کمی بالاتر است، زیرا به گفته عکاسان این مدل عکاسی وقت و انرژی زیادتری می برد.

مدلینگ به سبک حیوانات

پدیده جالب دیگر در این بازار پدیده مدلینگ حیوانات است. در مدلینگ حیوانات دکور های مخصوص آن ها چیده و لباس های مخصوص حیوانات به آن ها پوشانده می گردد و عکاسان حرفه ای اقدام به عکاسی از حیوانات می نمایند. البته هر حیوانی هم کاندیدای عکاسی مدلینگ نمی گردد و حتما باید یا از نژادی برتر باشد یا ظاهری فوق العاده داشته باشد تا بتواند به عنوان مدل برای عکاسی انتخاب گردد. شبنم یک گربه پرشین دودی رنگ دارد و عکس های گربه مدلش را در اینستاگرامش منتشر می نماید. او به شهروند می گوید یک سالی است که گربه اش مدل شده است و در این مدت شاید 40 یا 50 فریم عکس از گربه اش برداشته شده است و در ازای آن معمولا خدماتی رایگان در اختیار حیوان قرار داده می گردد؛ به عنوان مثال او می تواند تا سقف یک میلیون تومان برای گربه اش غذای رایگان تهیه کند. عکس حیوانات مدل معمولا برای تبلیغ محصولات ویژه آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آرایشگاه مخصوص حیوانات

این روز ها رسیدگی به ظاهر حیوانات هم یکی از مهمترین خدماتی است که مشتریان متمول از دامپزشکی ها و هتل های حیوانات درخواست می نمایند.

البته دامپزشکی ها به اندازه هتل ها خدمات ویژه ارایه نمی دهند؛ به همین دلیل این روز ها سر هتل ها شلوغ تر از دامپزشکی ها است. به عنوان مثال یکی از همین هتل ها که در منطقه الهیه واقع شده است و خدمات گرانی هم ارایه می دهد، در شرح آرایش و پیرایش حیوانات خانگی در سایت خود نوشته است: خدمات آرایش و پیرایش و حمام مجموعه توسط یک تیم مجرب و متخصص به همراه جدیدترین مدل های پیرایش مو و وسایل مربوط به این بخش شامل (میز آرایش و وان حمام TOEX آمریکا به همراه جک هیدرولیک) به همراه لوازم جانبی دیگر ازجمله سشوار و قیچی تیتانیوم و ماشین اصلاح و ... است و خدمات آرایش و پیرایش و نیز حمام مجموعه در روز های دوشنبه و پنجشنبه انجام می گردد. وقتی با این مجموعه تماس می گیرم تا از قیمت های آرایش و پیرایش حیوانات خبردار شوم، قیمت های جالبی می شنوم. منشی مجموعه شرح می دهد که بر اساس نوع و نژاد حیوان و خدماتی که می خواهید قیمت ها تفاوت دارد، اما نرخ ها از 300 هزار تومان آغاز می گردد و به 800 هزار تومان می رسد.

جراحی زیبایی حیوانات

جالب است بدانید که این مجموعه خدمات زیبایی ترمیمی هم برای حیوانات ارایه می دهد که اگر قرار باشد کار به جراحی بکشد، نرخ ها به میلیون می رسند؛ مثلا برای ترمیم گوش سگ یا اصلاح حرکت حیوانات کوچک و معلول هزینه ها بین 2 تا 7 میلیون تومان متغیر است و البته برای اصلاح این نواقص پروتز های ویژه حیوانات وجود دارد؛ پروتز هایی که گفته می گردد عمده هزینه جراحی را تشکیل می دهند.

حتی خدمات کاهش و افزایش وزن هم در هتل های مخصوص حیوانات ارایه داده می شوند و شما اگر از وزن حیوان تان راضی نیستید، می توانید اقدام به چاق یا لاغر کردن آن ها کنید.

صرف ناهار با موزیک مورد علاقه حیوان شما!

یکی از قدیمی ترین هتل های مخصوص نگهداری از حیوانات هتل حیوانات خانگی در تهران است که به صورت اختصاصی از گربه ها نگهداری می نماید. در سایت این موسسه برنامه روزانه نگهداری از گربه ها آمده که در نوع خود بسیار جالب است. در این برنامه آمده که ساعت 7 صبح گربه ها با پخش موسیقی مورد علاقه شان و با نوازش پرسنل از خواب بیدار می شوند و صبحانه خود را میل می نمایند، در ادامه شست وشو و ضدعفونی کردن گربه ها و ظروف مربوط به آن ها انجام می گردد.

مدلینگ، فیتنس جراحی زیبایی، جشن تولد و هرچه شما بخواهید!

در این مرکز گربه ها می توانند با موسیقی مورد علاقه شان ناهار بخورند و عصر هم وقت بازی کردن شان است و به تدریج برای خواب شب آماده می شوند و رأس ساعت 9 شب هم با شنیدن موسیقی مورد علاقه شان به خواب می روند. در این پانسیون برای هر ماه نگهداری از گربه ها با خدماتی که ذکر شد 700 هزار تومان از شما هزینه گرفته می گردد؛ البته هزینه دارو و جراحی و آرایش و شست وشو درمانی به طور جداگانه محاسبه می گردد و اگر هم بخواهید گربه تان را در پانسیون های VIP نگهداری کنید، هزینه ها بیشتر می گردد.

روزنامه شهروند - پریسا اسلام زاده

منبع: زندگی امروز

به "عجیب ترین خدمات برای حیوانات خانگی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین خدمات برای حیوانات خانگی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید