طرز تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، کراکر از خانواده نان ها و میان وعده ای بسیار خوشمزه است. در طرز تهیه کراکر به شیوه زیر، بروکلی به ترکیب این نان خوشمزه اضافه شده و طعم بسیار خوب و جذابی به آن داده است. کراکر خانگی با بروکلی و پنیر میان وعده ای بسیار مناسب برای بچه ها در حال رشد است و از طریق آن می توان به راحتی بروکلی را به سبد غذایی بچه های که به سبزیجات علاقه ای ندارند، افزود.

طرز تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار

کراکر ها نان های نمکی کم کالری و محبوبی هستند که می توانید به سالم ترین روش در خانه خودتان آماده شان کنید. یادتان هست که پیش از این طرز تهیه کراکر نمکی با هویج را به شما آموزش دادیم؟ این بار می خواهیم روش متفاوت و دلچسب دیگری را برای تهیه این نوع نان با شما درمیان بگذاریم.

بد نیست بدانید که یک پیمانه از کلم بروکلی خام حاوی 31 کالری، صفر گرم چربی، شش گرم کربوهیدرات و سه گرم پروتئین است. یک پیمانه از کلم بروکلی می تواند احتیاج روزانه به ویتامین C و K را فراهم کند و منبع بسیار خوبی از ویتامین A، فولات و پتاسیم است.

پیش غذا

تعداد نفرات: 6 نفر

درجه سختی: سختی متوسط

زمان آماده سازی: کمتر از 30 دقیقه

زمان پخت: 30 تا 60 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار

بروکلی دو پیمانه

پنیر چدار کاله (رنده شده) خرید آنلاین دو پیمانه

کره کاله (آب نشده) خرید آنلاین چهار قاشق غذاخوری

آرد گندم (الک شده) یک پیمانه

نمک نصف قاشق چایخوری

یخ یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار

مرحله اول

ابتدا پنیر، کره، آرد و نمک را در میکسر بریزید و یک دقیقه مخلوط کنید. سپس بروکلی را به مواد داخل میکسر اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا کلم هم کاملا خرد و با مواد ترکیب گردد.

مرحله دوم

یخ را در میکسر بریزید و مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شوند. سپس مخلوط موادی که در میکسر آماده نموده اید را در پلاستیک بگذارید و برای 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. برای ادامه کار، به این احتیاج دارید که مواد اماده شده خودشان را در سرمای فریزر به اصطلاح بگیرند..

مرحله سوم

فر را روی 350 درجه فارنهایت قرار دهید و کف سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید.روی کاغذ روغنی را آرد بپاشید. مخلوط را از فریزر درآورید. پلاستیک را از دورش باز کنید و آن را روی سطح آردی بگذارید. سپس مخلوط را با وردنه پهن کنید تا نازک گردد.

مخلوط پهن شده را با چاقو به صورت مثلثی برش دهید و روی هر برش به میزانی که سلیقه شماست، نمک بپاشید.

مرحله چهارم

سینی را در فر بگذارید.وقتی که سطح روی کراکر قهوه ای شد، آن را از فر خارج کنید. اجازه دهید. پس از رسیدن به این مرحله، کراکر را از سینی خارج کنید. وقتی کاملا سرد شد آن را خرد کنید.

چند نکته

  • می توانید در تهیه این کراکر خانگی به جای بروکلی تازه، از بروکلی یخ زده بهره ببرید. اجازه دهید یخ آن کاملا باز و آبش گرفته گردد.
  • خمیر کراکر را می توانید تا یک روز در یخچال نگداری کنید و سپس بپزید.
  • کراکر خانگی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • کراکر خانگی پس از پخت، تا یک هفته قابل استفاده است.
  • میزان ترد بودن کراکر به قطر آن بستگی دارد. برای تردتر شدن کراکر، آن را بیشتر با وردنه پهن کنید تا نازک تر گردد.
  • اگر فر سینی شما کوچک است. خمیر را در دو مرحله در فر بگذارید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کراکر خانگی با بروکلی و پنیر چدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید