شیوع پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت گفت: بیماری پوکی استخوان یک بیماری مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می گردد.

شیوع پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان

فاطمه حاجی ولی زاده گفت: تخمین زده می گردد که در دنیا در هر 3 ثانیه یک شکستگی حدود 25000 شکستگی در روز و حدود 9 میلیون شکستگی در سال اتفاق می افتد.

به گفته وی، از هر سه زن بالای 50 سال و از هر پنج مرد بالای 50 سال یک نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می نمایند.

رئیس اداره کنترل بیماری های عضلانی اسکلتی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیماری پوکی استخوان یک بیماری مزمن استخوانی است که بیماری خاموش هم نامیده می گردد. در این بیماری توده استخوانی کاهش پیدا می نماید و بافت استخوان به تدریج تحلیل می رود.

او ادامه داد: در زنان بالای 45 سال، تعداد روز های بستری به علت بیماری پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن بیش از مجموع روز هایی است که به علت عوارض دیابت، حملات قلبی و سرطان سینه اتفاق می افتد.

حاجی ولی زاده گفت: با افزایش جمعیت افراد مسن در بسیاری از کشور های دنیا شیوع استئوپروز و بروز شکستگی ناشی از آن در حال افزایش است. در ایران نیز با افزایش سن جمعیت این موضوع قابل انتظار است.

وبلاگ اخبار و رویدادها علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شیوع پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید