ساماندهی 4 بنای تاریخی در رودسر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ساماندهی 4 بنای تاریخی شهرستان رودسر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

ساماندهی 4 بنای تاریخی در رودسر

ولی جهانی گفت: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده مسئولان دادگستری گیلان مقرر شد ساماندهی و بهره برداری بنا های تاریخی که در حال حاضر مالکیت آن ها در اختیار دستگاه های اجرایی است در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی گیلان قرار بگیرد.

او اضافه کرد: این بنا های تاریخی شامل قلعه بندبن قاسم آباد، بقعه پیر محله شهرستان رودسر، پل خشتی تمیجان و بنای تاریخی قلعه گردن رحیم آباد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان توضیح داد: بعلاوه تصمیم گرفته شد بر اساس ضوابط و مقررات اداره، این بنا های تاریخی که بلاتکلیف رها شده اند در فاز اول در اختیار دهیاری های منطقه ها قرار بگیرد.

به گفته آقای جهانی، دهیاری ها موظف شدند ظرف مدت 20 روز مطالعات اولیه در مورد چگونگی حفاظت از این بنا های تاریخی را انجام دهند و برای اداره کل میراث فرهنگی گیلان ارسال نمایند.

او توضیح داد: در صورت تأیید طرح اولیه دهیاری ها در مورد حفاظت از بنا های تاریخی، حفاظت و حراست از این بنا ها به عنوان جاذبه های گردشگری و تاریخی به آن ها سپرده می گردد.

شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

وبلاگ اخبار و رویدادها گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ساماندهی 4 بنای تاریخی در رودسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی 4 بنای تاریخی در رودسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید