ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، ژاپن در اقدامی ابتکاری استفاده از ربات ها برای ارایه خدمات به مبتلایان ویروس کرونا را در هتل ها و مهمانسراها شروع کرد.

ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا

کسانی که در ژاپن به کرونا مبتلا می شوند بر اساس مقررات این کشور، در هتل ها و مهمانسراها مستقر می شوند تا از ازدحام در بیمارستان ها جلوگیری گردد و آنها به راحتی دوران ایزوله را سپری نمایند.

استفاده از این ربات ها فعلا در بعضی از هتل های شهر توکیو آغاز شده و تصاویری نیز از آن در نشریات این کشور منتشر شده است.

دولت محلی شهر توکیو می گوید که استفاده از ربات ها باعث می گردد تا از ارتباطات اضافی با بیماران که می تواند موجب شیوع ویروس گردد، کاسته گردد.

دولت آبه شینزو نخست وزیر ژاپن خواهان آن شده است که ارتباطات مردمی با یکدیگر به میزان 70 تا 80 درصد کمتر گردد و برای همین شرایط اضطراری در سطح کشور اعلام نموده است.

تمیز کردن این هتل ها که عمدتا محل نگهداری بیماران کرونایی دارای علایم خفیف است، برعهده این ربات ها است.

ربات های استوانه ای شکل که در هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند مجهز به برنامه هایی هستند که به آنها دستور می دهد بسته هایی را که در دست دارند در اختیار بیماران قرار داده و اتاق هایشان را تمیز نمایند.

بعضی از آنها نیز ربات های انسان شناس نامیده می شوند آنها مسئول ارتباط با بیماران هستند در بدو دیدن هر بیمار به او می گویند که برایش آرزوی بهبودی سریع می نمایند و سپس می گویند که برای ارایه بهترین خدمات آماده اند.

همچنین در هتل های ژاپن نرم افزاری هایی طراحی شده است که به صورت روزانه درجه حرارت بدن بیماران را ثبت می نماید تا از برخورد فیزیکی با آنها جلوگیری گردد و افراد مرتبا مجبور به ارتباط با یکدیگر نشوند.

در شهر توکیو دستکم 5 منطقه هتل هایشان را با 2 هزار و 800 اتاق در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار داده اند تا از فشار بر نظام پزشکی و بهداشتی کاسته گردد.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات های ژاپنی در خدمت مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید