رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ اعلام نتیجه هزینه کرد 500 میلیون یورو حوزه سلامت تا خاتمه سال، تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پیرصالحی گفت: وزیربهداشت تاکید دارد تا پایان سال نتیجه هزینه کرد ردیف اعتباری شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ اعلام نتیجه هزینه کرد 500 میلیون یورو حوزه سلامت تا خاتمه سال، تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار ، چند ماه پیش قول پرداخت 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داده شد و در نهایت پس از 2 ماه تاخیر پول به دست بیمه سلامت رسید، اما به نظر می رسد اکنون که این ردیف بودجه ای به طور کامل تخصیص پیدا کرده، پول به دست صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نرسیده است و دانشگاه های علوم پزشکی در هزینه کرد آن درست عمل نکردند.

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار ، درباره تخصیص 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی و هزینه کرد ردیف بودجه ای تخصیص یافته به دانشگاه های علوم پزشکی برای شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع هزینه کرد 500 میلیون یورو در دانشگاه های علوم پزشکی هستند تا سهم شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در جای دیگری هزینه نشده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به گزارش گیری از دانشگاه های علوم پزشکی برای هزینه کرد 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ارزی ادامه داد: ما از چند جهت در زمینه 500 میلیون یورو صندوق توسعه ملی گزارش گیری کرده ایم.

پیرصالحی بیان نمود: در واقع هم از دانشگاه های علوم پزشکی گزارش ها را دریافت کرده ایم که چه عددی به شرکت ها پرداخت کرده اند و هم از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی خواسته ایم میزان دریافتی خود را اعلام کنند تا هزینه کرد 500 میلیون یورو صندوق توسعه ملی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی مشخص شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده است عددی که دانشگاه های علوم پزشکی و شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی اعلام کردند تفاوت معنی داری دارد.

پیر صالحی به تشکیل تیمی برای رسیدگی به اعتبار شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی از 500 میلیون یورو اشاره کرد و گفت: دکتر نمکی تیمی از سازمان غذا و دارو و معاونت توسعه تشکیل داده اند تا پرداختی ها مشخص شود و اگر دانشگاهی ردیف 500 میلیون یورو شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی را در محل خود مصرف نکرده و در حوزه دیگری هزینه کرده باشد موظف هستند پول را برگردانند و هیچ راهی نیست چرا که این ردیف اعتباری 2 هزار و 790 میلیارد تومانی به طور اختصاصی به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو شرح داد: همچنین برخورد لازم با دانشگاه های علوم پزشکی که این موضوع را به درستی عملی نکردند صورت می گیرد.

پیر صالحی یادآوری کرد: امیدواریم تا انتها سال نتیجه جمع بندی نتیجه گزارش های هزینه کرد 500 میلیون یورو به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را آماده و اعلام کنیم و وزیربهداشت تاکید دارند که تا انتها سال نتیجه هزینه کرد ردیف اعتباری شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی به ایشان اعلام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ اعلام نتیجه هزینه کرد 500 میلیون یورو حوزه سلامت تا خاتمه سال، تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگاران مطرح نمود؛ اعلام نتیجه هزینه کرد 500 میلیون یورو حوزه سلامت تا خاتمه سال، تشکیل تیم ویژه رسیدگی به دستور وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید