خرید شب عید خود را با تکنیک انجام دهیدتکنیک های خرید شب عید

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در برخی از ایام، عملیات خرید کردن بیشتر از دیگر روزهای عادی انجام می گردد. مهمترین ایام مشترک بین همه، خرید شب عید است. اوضاع مالی هرچه که باشد، بیشتر خانواده ها از خرید شب عید نمی گذرند. حال و هوای عید درشهر وبازار و نو کردن بسیاری از وسایل برای سال تازه، لذت آن را دوچندان می نماید؛ اما اگر به درستی انجام نگردد و به عبارتی دیگر تکنیک های آن به خوبی اجرا نگردد، نه تنها لذتی نخواهد داشت، بلکه زندگی را می تواند تا شش ماه بعد از عید را تلخ کند. منظور ما از تکنیک خرید شب عید این است که بسیاری از خانواده تحت تاثیر جو قرار می گیرند و کالاهایی را خریداری نموده که هیچ نیازی به آن ها نداشته یا بدون کیفیت است که بعد باعث پشیمانی آن ها خواهد شد. پشیمان از اینکه چرا پول خود را صرف موارد بی فایده کردند. دانستن این تکنیک یا هدایت ها به شما در مدیریت این هزینه ها یاری خواهد نمود. با ما در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران همراه باشید.

خرید شب عید خود را با تکنیک انجام دهیدتکنیک های خرید شب عید

همه ما قبول داریم که شرایط مالی جهان مانند گذشته روی غلطک نیست؛ اما این علت بر توقف بسیاری از فعالیت های روزانه زندگی نمی گردد. برخی از خانواده ها به ظاهر برای صرفه جویی در هزینه های زندگی خود، خرید کردن بسیاری از اقلام را از زندگی روزمره خود حذف می نمایند و اگر در پی خرید محصول یا کالایی باشند، مقرون به صرفه ترین روش را به هر قیمتی انتخاب می نمایند. زمانی خرید کردن می تواند باعث آسیب به اقتصاد خانواده گردد که بدون برنامه انجام گردد؛ منظور ما از بدون برنامه این است که شما بدون هیچ فکری و معین احتیاجهای خود و فقط تصمیم گیری با احساسات، کالاهایی بدون کارایی را بخرید. خرید به این صورت، در واقع دور ریختن پول خواهد بود.

تکنیک های خرید شب عید

1- فهرست احتیاجهای خود را بنویسید

اول از همه بر روی یک کاغذ، فهرست احتیاجهای خود را بنویسید. منظور از فهرست، یعنی کالاهایی که در تمامی زندگی خود احتیاج دارید، نیست بلکه کالاها و محصولاتی که شما با آن می خواهید به استقبال شب عید بروید؛ برای مثال نوشتن کالاهایی مانند پرینتر نه تنها احتیاجی برای شب عید نیست، بلکه آن را می توانید در طول سال و خیلی راحت تر بخرید.

لباس نو، گلدان، پارچه ملحفه، وسایل تمیزنماینده و غیره از جلمه مواردی است که باید در فهرست کالاهای مورد احتیاج شب عید در نظر بگیرید. این فهرست باعث می گردد که به شما برنامه و جهتی برای خرید کردن بدهد؛ یعنی اینکه بدانید به کجاها برای تهیه آن ها بروید و وقت و پول خود را بی فایده صرف فعالیت های دیگر نکنید.

2- جلوی احساسات خود را بگیرید

هیچ چیزی بدتر از احساس نمی تواند تمامی برنامه ها و نقشه های بشر را خراب کند. متاسفانه بسیاری از افراد وقتی در شب عید وارد بازار می شوند، تحت تاثیر جمعیت و شلوغی و تنوع کالاها قرار می گیرند و محصولاتی را خریداری می نمایند که هیچ احتیاجی به آن ها ندارند.

اگر فکر می کنید که در جلوگیری از احساسات خود در این شرایط ناتوان هستید، برترین راه این است که به هیچ وجه وارد بازار یا محیط های شلوغ شب عید نشوید و محصولات خود را از فروشگاه های نزدیک خود بخرید.

3- از فروشگاه تخفیف دار خرید کنید

بسیاری از فروشگاه های بزرگ در هنگام شب عید، تخفیف های زیادی بر روی کالاهای خود قرار می دهند. فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ که البته در طول سال همواره تخفیف دارند؛ اما در شب عید، تخفیف ویژه ای برای مشتریان خود در نظر می گیرند.

4- یکجا خرید کنید

محصولات مورد احتیاج خود را یکجا بخرید. بیشترین مالکان فروشگاه ها به مشتریانی که از آن ها خریدهای زیاد و به اصطلاح عمده ای را انجام می دهند، تخفیف ویژه ای را در نظر می گیرند. تا جایی که می توانید، محصولات خود را از یک فروشگاه بخرید. به این صورت در پول و زمان خود صرفه جویی زیادی نموده اید.

بیشتر بخوانید: تعریف خرید هدفمند | چگونگی و تکنیک های انجام آن

5- برخی از کالاها را شب عید نخرید

لازم نیست که همه محصولات و کالاها را خود شب عید بخرید. بعد از عید، یک ماه قبل از عید یا بعد از عید، بسیاری از فروشنده ها برای اینکه کالاهای مخصوص شب عید آن ها روی دستشان نماند، تخفیف زیادی می دهند و این برترین فرصت برای شما است تا بتوانید هم کالای خود را بخرید و هم در هزینه تان صرفه جویی کنید. البته ممکن است که کالاهای خیلی لوکس در این موقع به خصوص بعد از عید را نتوانید پیدا کنید و اگر اهل مد نباشید، این مساله برای شما خیلی اهمیت نخواهد داشت.

6- در پی مقرون به صرفه ترین و گران ترین نباشید

همواره گرانتر بودن به معنای با کیفیت تر بودن آن نیست. قیمت برخی از کالاها بسته موقعیت فروشگاه معین می گردد؛ برای مثال کالایی که شما در شمال شهر با دویست هزارتومان خریداری می کنید، می توانید همان را کمی پایین تر و با قیمت مناسبتری تهیه نمایید. پس مکان خرید کردن اهمیت زیادی دارد. برای خرید شب عید، در پی مکان هایی باشید که کالاهای مشابه و با کیفیت را با قیمت پایین تری عرضه می نمایند.

نکته دیگر اینکه، هیچگاه در پی کالای مقرون به صرفه نباشید. البته منظور ما از کالای مقرون به صرفه این است که قیمت آن با دیگر محصولات اختلاف فاحشی داشته باشد. این اختلاف فاحش خود می تواند علتی بر مسئله ای در کالا به خصوص کیفیت آن باشد. اصولا این نوع کالاها یک بار مصرف هستند و باید بعد از برای سری بعد، در پی کالای جدیدتری باشید که این مساله بیشتر باعث هدررفت پول و افزایش هزینه شما می گردد.

بیشتر بخوانید: خرید و کاهش هزینه ها | دریافت خدمات ویژه با عضویت در باشگاه مشتریان

7- به حرف ها گوش ندهید

هیچ ماست فروشی نمی گوید که ماست من ترش است. تمامی فروشنده ها کوشش می نمایند تا با تعریف از کیفیت کالاهای خود، آن ها را به فروش برسانند. در خرید شب عید بیشتر از همه باید به این مساله دقت کنید.

از آنجا که برخی از فروشنده ها در پی فروش همه کالاها به خصوص آن هایی که در طول سال مانده است و به عبارتی بنجل شده را دارند، حتما در هنگام خرید به کیفیت و مورد احتیاج بودن آن دقت کنید تا تحت تاثیر حرف های فروشنده خرید خود را انجام ندهید.

8- نگاهی به کالاهای قدیمی خانه خود بیندازید

خانه تکانی عید برترین فرصت برای بازیابی کالاهای قدیمی است. بسیاری از این کالاها را می توان با کمی بهینه سازی و تعمیر مورد استفاده مجدد قرار داد تا هزینه خرید شب عید را کاهش دهید؛ برای مثال با تعمیر و رنگ کردن گلدان ها، می توان هزینه خرید گلدان در شب عید را به شدت کاهش داد.

9- بچه ها را توجیه کنید

قبل از اینکه از خانه به قصد خرید شب عید بیرون بزنید، بچه ها خود را توجیه کنید تا کالا و وسایل های مورد احتیاج را خریداری نمایند. خرید رفتن با بچه ها خیلی سخت است؛ زیرا هرچه را که ببیند و خوششان بیاید، پا بر روی زمین می کوبند تا آن ها خریداری شوند و از طرفی دیگر هم نمی توان همواره بچه ها را با خود بیرون نبرد. از این رو بهتر است که بچه ها خود را از قبل توجیه کنید و به آن ها ضرر خرید کالاهایی بدون استفاده را با زبان خودشان آموزش دهید یا اینکه آن ها را به مکان هایی دور از دسترس و شلوغی اسباب بازی و غیره ببرید.

بیشتر بخوانید: رادیو ؛ یک خرید خوب هزاران خاطره خوش

نوشته های مرتبط

گردگیری لوازم منزل با 8 تکنیک و ترفند شگفت انگیز

خانه تکانی - تکنیک های تمیز کردن خانه

چگونه با خرید هوشمندانه کالای ایرانی اقتصاد خانه و کشورمان را متحول کنیم

10 فرمول عملی برای مثبت اندیش شدن

منبع: افق کوروش

به "خرید شب عید خود را با تکنیک انجام دهیدتکنیک های خرید شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید شب عید خود را با تکنیک انجام دهیدتکنیک های خرید شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید