خبرنگاران کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون بسیار مهم است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، زنجان - خبرنگاران - رییس فدراسیون کشتی ایران گفت: داشتن کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای این فدراسیون امری بسیار مهم و مفید است.

خبرنگاران کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون بسیار مهم است

علیرضا دبیر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی و سالنه هیات کشتی استان زنجان در جمع وبلاگ اخبار و رویدادها، اضافه کرد: با توجه به استعفای آقای خادم، این فدراسیون کوشش وافر و جدی دارد تا مجدد در این اتحادیه صاحب کرسی گردد و برای دستیابی به این هدف باید کوشش کرد.

وی تاکید نمود: برای اینکه کشتی ایران به قهرمان دنیا دست یابد باید در تمامی ابعاد این رشته ورزشی قوی و توانمند شویم و در اصل اگر خواهان ارتقا کشتی کشورمان هستیم نمی گردد که در داوری ها پایین بود و یا اینکه در اتحادیه دنیای، صاحب کرسی نبود.

دبیر به صندلی کشتی ایران در سطح دنیا اشاره نمود و گفت: باید قبول کنیم که ایران جزو سه کشور برتر کشتی دنیا بوده و بالاخره ایران در کنار آمریکا و روسیه، اثرگذار در کشتی دنیا است و به همین خاطر نیز حرف ها و قهرمانان کشتی کشورمان برای اتحادیه دنیای مهم است.

وی با بیان اینکه قهرمان پروری ها باید استمرار داشته باشد و در این میان ایجاد انگیزه در جلب و جذب هنرآموزان بسیار مهم و تاثیرگذار است، توضیح داد: فکر می کنم این چرخه مقداری معیوب است و از طرفی نیز شرایط حاکم ناشی از ویروس کرونا چنین اجازه ای را نمی دهد و از طرفی نیز اعتقاد دارم این بیماری منحوس اثرات معکوس خود بر این رشته ورزشی را نیز خواهد گذاشت.

مدل برگزاری مسابقات دنیای تغییر نموده است

رییس فدراسیون کشتی ایران با اشاره به اینکه مدل برگزاری مسابقات دنیای با توجه به شیوع ویروس کرونا، عوض شده است، گفت: این رقابت ها در واقع از جام دنیای به جام دنیای انفرادی تغییر یافته است که بلافاصله موضوع را با حمید سوریان (نایب رئیس فدراسیون کشورمان) که در این فدراسیون مباحث فنی را دنبال می نمایند در میان گذاشتم.

دبیر اضافه کرد: در این راستا روز گذشته جلسه ای با چهار تن از فعالان عظیم کشتی کشورمان برگزار گردید و به این جمع بندی رسیدند که چند روزی اردوها تعطیل شوند تا تصمیم گرفته گردد که آیا ایران با تیم اصلی قصد حضور در مسابقات جام دنیای انفرادی را دارد یا یک تیم جوان و با تجربه را می خواهند اعزام نمایند یا اینکه اصلا شرکت نمی نماید.

وی با بیان اینکه دست سرمربی و نایب رییس فدراسیون کشتی را در این خصوص باز گذاشته ام و هر تصمیمی گرفته گردد از آن پیروی و حمایت خواهم کرد، گفت: حال منتظر دریافت پاسخ سوؤالات فدراسیون کشتی از اتحادیه دنیای کشتی در بحث چگونگی اجرا و ثبت نام هستیم که به حتم پاسخ های ارایه شده در تصمیمات ما برای شرکت در این رقابت های دنیای اثرگذار خواهد بود.

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پس از اعلام اتحادیه دنیای کشتی مبنی بر لغو رقابت های کشتی عظیمسالان دنیا که قرار بود هفته پایانی آذر ماه سالجاری به میزبانی صربستان برگزار گردد، مسوؤلان اتحادیه برای حفظ صندلی این رشته ورزشی در دنیا و برگزاری یک رقابت بین المللی برای کشتی گیران، مسابقاتی را با عنوان جام دنیای انفرادی در همان تاریخ در کشور صربستان برگزار خواهند کرد.

مسابقات لیگ و کسب کامل سهمیه المپیک برای کشتی ایران مهم است

رییس فدراسیون کشتی گفت: این فدراسیون، دور برگشت و رده بندی مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران که بسیار مهم است را دنبال می نماید و از طرفی نیز باید بلافاصله اردوهای المپیک را شروع کنیم چراکه در پی کسب سهمیه های به جامانده (سه سهمیه در رشته آزاد و سه سهمیه در رشته فرنگی) هستیم که بایستی فروردین ماه و اردیبهشت ماهسال آینده این تعداد سهمیه را باید بگیریم.

دبیر با بیان اینکه کشتی ایران برای رسیدن به روزهای اوج گذشته، هنوز فاصله دارد و باید کوشش کنیم تا به آن دوران طلایی بازگشته و بعد گام های رو به جلو نیز برداریم، اضافه کرد: کشتی کشورمان موقعی پیروز خواهد شد که در هر وزن دارای هفت یا هشت داعیه قهرمانی دنیا داشته باشد چراکه در مسابقات دنیای در هر وزنی که مدعی داشتیم به قهرمانی دست می یافتیم.

وی توضیح داد: یاری و حمایت ها از کشتی ایران باعث می گردد در این شرایط کرونایی، تنور این رشته ورزش کشورمان داغ گردد و اعتقادم بر این است که برای شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر باید یک موج درست گردد و حال به دنبال این موج هستیم تا کشتی درست گردد.

دبیر اضافه کرد: در کشتی بانوان در بخش کلاسیک خیلی آینده روشن نداریم ولی آن را کنار نمی گذاریم و در رشته آلیس، قهرمان دنیا را در دست داریم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون بسیار مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی برای فدراسیون بسیار مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید