حذف ترم بدون احتساب سنوات برای دانشجویان ممکن شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد که چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاس های مجازی را نداشته باشد، می تواند از فرصت حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی استفاده کند.

حذف ترم بدون احتساب سنوات برای دانشجویان ممکن شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، دانشگاه علامه طباطبائی در اطلاعیه شماره 4 مبنی بر ضرورت حضور دانشجویان در کلاس های آنلاین، آورده است: حضور دانشجویان در کلاس های آنلاین از تاریخ 16 فروردین ماه امسال ضروری است. چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاس های مجازی را نداشته باشد و یا جوابگوی نیازهای علمی وی نباشد، می تواند با ارائه درخواست مکتوب تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی کند.

متن این اطلاعیه به این توضیح است:

بسمه تعالی

با تبریک فرا رسیدن نوروز و اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای یکایک استادان، دانشجویان و کارکنان آموزشی دانشگاه، نظر به اینکه شرایط اضطراری کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان تداوم دارد و با توجه به اهمیت برقراری فعالیت های علمی و آموزشی، اطلاعیه شماره 4 دانشگاه در مورد برگزاری کلاس ها و پیشبرد فرایند امور خاتمه نامه ها و رساله ها به توضیح ذیل صادر می گردد. گفتنی است در طول این مدت با توجه به اینکه سیستم مجازی دانشگاه ظرف مدت زمان بسیار محدودی راه اندازی شده است، سعی بر آن بود تا چالش ها و مسائل پیش رو در حداقل زمان ممکن مرتفع شوند که با جوابگویی روزانه بالغ بر 500 تماس از سوی استادان و دانشجویان و شناسایی خلاءهای پیش رو و همچنین همکاری مجدانه معاونت محترم توسعه و مدیریت منابع در تامین سرورهای لازم برای برطرف مسائل گذشته، هم اکنون سیستم با کارآمدی بهتری برای فعالیت علمی و آموزشی همکاران مهیا شده است. گفتنی است نیم سال دوم 99-98 به هیچ عنوان حذف نشده و به وسیله برگزاری کلاس ها بصورت مجازی ادامه خواهد داشت و اساتید محترم کلاس ها را بصورت مجازی برگزار کرده و دانشجویان نیز موظف به شرکت در کلاس های آنلاین هستند. استفاده از آموزش مجازی این فرصت را برای اساتید و دانشجویان گرامی فراهم کرده که بدون دغدغه فعالیت های علمی و آموزشی خود را پیگیری نمایند. به همین دلیل:

الف) ضمن تشکر و همراهی توصیف ناپذیر استادان گرامی در برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در هفته های منتهی به سال جدید و حتی ایام تعطیلات، ضروری است کلیه همکاران گرامی نسبت به برگزاری کلاس های دانشگاه از مورخ 1399/1/16 به صورت مجازی اقدام نمایند. خواهشمند است پیش از برگزاری کلاس ها حتما فایل های راهنما را مطالعه نمایند. همکاران خدوم معاونت آموزشی همانند گذشته و با برنامه ریزی جدید جوابگوی سوالات شما استادان و دانشجویان عزیز هستند که می توانند به وسیله شماره تماس های اعلام شده در انتهای این اطلاعیه با کارشناس هر دانشکده تماس حاصل نمایند. لذا امید است براساس برنامه ریزی های اجرا شده نسبت به برگزاری و حضور در کلاس به وسیله سامانه www.atu.iranlms.org اهتمام اورزند. لازم به تاکید است چنانچه امکان هماهنگی از سوی استاد محترم درس با دانشجویان برای برگزاری در ساعتی غیر از ساعت معین شده در برنامه هفتگی وجود داشته باشد برگزاری کلاس در ساعت مورد نظر به وسیله سیستم آموزشی امکان پذیر است. بدیهی است حضور دانشجویان و آغاز کلاس مشروط به حضور استاد درس می باشد.

ب) روسای محترم دانشکده ها مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاس ها را عهده دار خواهند بود که طبق سازوکارهای ابلاغ شده کارشناس هر دانشکده موظف است روزانه گزارش برگزاری کلاس ها را به رئیس یا معاون محترم آموزشی دانشکده گزارش نمایند و پیگیری های لازم از سوی مسئولان محترم برای برگزاری شایسته کلاس ها به عمل آید.

ج) کلاس هایی که جنبه عملی دارند در صورت امکان ادامه کار با سازوکارهای فراهم شده، همانند سایر کلاس های آموزشی برگزار شوند و در غیر این صورت می توانند به زمان دیگر یا ترم های آینده موکول شوند.

د) باتوجه به اینکه امکان برگزاری کلیه جلسات سمینارهای پیشرفت رساله ها، پیش دفاع و دفاع از خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویی به وسیله سامانه atu-thesis.iranlms.org فراهم شده است دانشجویان و اساتید محترم نسبت به انجام این امور وفق فرآیند مشخص شده در اطلاعیه شماره 2 دانشگاه اقدام نمایند.

ه) باتوجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات و آزمون ها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است، استادان گرامی می توانند نسبت به برگزاری آزمون های میان ترم یا کلاسی اقدام نمایند. که ضروری است حتما به فایل راهنمای مربوط مراجعه نمایند. گفتنی است در صورت تداوم شرایط اضطراری موجود امکان برگزاری امتحانات خاتمه ترم به صورت مجازی نیز میسر است که طی اطلاعیه های آینده اعلام می گردد. چنانچه استاد درس تشخیص دهد که امکان برگزاری امتحان به صورت مجازی با توجه به ماهیت درس امکانپذیر نیست، پیش بینی برگزاری امتحان حضوری این دسته از دروس پس از برقراری شرایط عادی شده است.

و) چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاس های مجازی را نداشته باشد و یا جوابگوی نیازهای علمی وی نباشد، می تواند با ارائه درخواست مکتوب تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی نماید.

ی) مدیران محترم گروه های آموزشی بر اساس اطلاعیه شماره 3 معاونت آموزشی دانشگاه وفق برنامه های قبلی گروه در ساعت مقرر نسبت به برگزاری جلسات گروه اقدام و در مورد امور مختلف علمی، آموزشی و دانشجویی همانند گذشته تصمیم گیری نمایند. تاکید می گردد گزارش جلسات و تصمیمات اتخاذ شده می بایست توسط مدیر محترم گروه تنظیم و به وسیله سامانه اتوماسیون اداری(erp) به رئیس محترم دانشکده ارسال گردد.

ز) روسای محترم و معاونین آموزشی دانشگاه نیز وفق اطلاعیه شماره 3 نسبت به برگزاری جلسات شورای دانشکده اقدام نمایند تا امور مختلف آموزشی دانشجویان و استادان در اسرع وقت ساماندهی و اتخاذ تصمیم گردد. همچنین مدیریت های سه گانه تحصیلات تکمیلی، خدمات آموزشی، برنامه ریزی و نظارت و ارزشیابی و دبیرخانه جذب دانشگاه نسبت به برگزاری جلسات شوراهای مختلف برای حصول تصمیم اقدام نمایند.

ط) چنانچه گروه های آموزشی در راستای فعالیت های بین المللی آموزشی تصمیم به برگزاری کلاس یا سخنرانی توسط استادان یا محققین خارج از کشور را دارند پس از مکاتبه با معاونت آموزشی دانشگاه به وسیله روسای محترم دانشکده امکان تعریف جلسه در قالب سامانه دفاع رساله ها فراهم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "حذف ترم بدون احتساب سنوات برای دانشجویان ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ترم بدون احتساب سنوات برای دانشجویان ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید