تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: معمولا علائم و عوارض تزریق واکسن تا چند روز موقتی بوده ولی علائم ابتلا به کرونا طولانی تر است.

تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن

پرویز قزلباش در رابطه با عوارض تزریق واکسن کرونا اظهار کرد: معمولا عوارض تزریق واکسن کرونا چند ساعت بعد بروز می نماید و افراد دچار علائمی مانند درد و قرمزی محل تزریق، ضعف و بی حالی، تب خفیف یا شدید و موقت، بدن درد و غیره گردد که پس از چند روز این علائم دیگر بروز نمی نماید.

وی در رابطه با علائم ابتلا به بیماری کرونا، اضافه نمود: مبتلایان به کرونا ممکن است بدون علائم یا علائم خفیف یا شدید داشته باشند که معمولا طولانی تر از عوارض تزریق واکسن کرونا بوده و یکی از شایع ترین علائم ابتلا به کووید - 19، درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس است.

این مسئول با بیان اینکه در مواقع نادری امکان دارد فردی که واکسینه شده چند روز قبل از تزریق واکسن دارای علائم بیماری کرونا باشد، توضیح داد: افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا علائم شدیدی دارند مثل درد قفسه سینه هستند باید به پزشک یا مراکز 16 ساعته سرپایی مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با واکسیناسیون در خانم های باردار و شیرده، گفت: خانم های باردار باید براساس شرایط بارداری خود با مراجعه به پزشک در این رابطه مشورت نمایند؛ ولی در رابطه با دریافت واکسن کرونا در خانم های شیرده نکته خاصی در این زمینه وجود ندارد.

قزلباش در رابطه با واکسیناسیون گروه های هدف، اظهار کرد: اکنون واکسیناسیون گروه های سنی بالای 50 سال و مشاغلی که با افراد زیادی در ارتباط هستند اعم از وبلاگ اخبار و رویدادها، پرسنل نیروی انتظامی، کارمندان بانک، اساتید و اعضای هیأت علمی و رانندگان تاکسی در حال اجرا است و به زودی واکسیناسیون قضات هم شروع خواهد شد.

منبع: همگردی

به "تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید