این موزه قرار است پس از تکمیل به بنای نمادین جهانی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، موزه آینده، با معماری شگفت انگیزی که در قلب شهر پر جنب و جوش دبی واقع است، قرار است پس از تکمیل به یک بنای نمادین و شناخته شده تازه جهانی تبدیل گردد.

این موزه قرار است پس از تکمیل به بنای نمادین جهانی تبدیل گردد

این ساختمان هفت طبقه بدون ستون با مساحت 30 هزار متر مربع، 77 متر ارتفاع دارد. نمای فولاد ضدزنگ این بنا که بیش از 17 هزار متر مربع وسعت دارد، با 14 هزار متر خطاطی عربی که به وسیله هنرمند اماراتی مطر بن لاحج طراحی شده است، روشن می گردد.

این موزه بعلاوه به وسیله دو پل با طول های 69 و 212 متر به برج های جمیرا و ایستگاه متروی برج های امارات متصل می گردد.

خطوط عربی که نمای این سازه را تزئین می نمایند اشعاری از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی، در وصف آرزوهای او برای این شهر است

حفظ منابع طبیعی

کیلا دیزاین شرکت طراح و سازنده سازه این موزه که مدعی است در راه معماری سازگار با محیط زیست قدم بر می دارد در توصیه این بنا گفته است که نمای این ساختمان شامل 1024 صفحه است که به طور کامل به وسیله روبات ها ساخته شده اند که اولین نمونه از این نوع در خاورمیانه است. هر صفحه نما از چهار لایه تشکیل شده و هر لایه پس از طی 16 مرحله فرآیند ایجاد شده است. نصب نمای خارجی بیش از 18 ماه به طول انجامید و هر یک از پنل ها به صورت جداگانه نصب شدند.

موزه آینده دبی نمونه ای از حفظ منابع طبیعی با طراحی خلاقانه است که برق مورد احتیاج آن از 4 هزار مگاوات انرژی خورشیدی به وسیله یک ایستگاه متصل به ساختمان، با همکاری اداره برق و آب دبی فراوری می گردد. پس از اتمام، این موزه در خاورمیانه اولین در نوع خود خواهد بود که دارای گواهی پلاتینیوم برای پیشتازی در مصرف انرژی و طراحی دوستدار محیط زیست است. گواهی پلاتینیوم بالاترین درجه برای ساختمان های سبز در دنیا است.

پارک اطراف موزه شامل 80 گونه گیاهی است که مجهز به یک سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک پیشرفته هستند.

موزه آینده، به اسم یک مدل معماری منحصربه فرد، برنده جایزه ساختمان بین المللی Tikla شده است. گروه نرم افزار طراحی اوتودسک هم عقیده دارد این موزه یکی از بدیع ترین و نوآورانه ترین ساختمان های دنیا است. این ساختمان به وسیله مهندس شان کیلا طراحی شده است.

منبع: خبرکانادا

به "این موزه قرار است پس از تکمیل به بنای نمادین جهانی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موزه قرار است پس از تکمیل به بنای نمادین جهانی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید