امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد ، زیرساخت های انتخابات الکترونیک فراهم نیست

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه صیانت از آراء مردم اولویت مجلس و شورای نگهبان است، گفت: با توجه به اشکالاتی که در گذشته پیش آمد، شورای نگهبان تا مادامی که تمام زیرساخت ها تکمیل نشود، اجازه برگزاری انتخابات الکترونیک را نمی دهد.

امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد ، زیرساخت های انتخابات الکترونیک فراهم نیست

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ اخبار و رویدادها احمد علیرضا بیگی، در خصوص شرایط برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور، گفت: مجلس و شورای نگهبان امانتداری در انتخابات و صیانت از آرای مردم را در اولویت می دانند. انتخابات الکترونیکی چندین نوبت مانند دوره گذشته در انتخابات شورا های شهر و روستا به صورت آزمایشی در شهر های مختلف برگزاری شده است، اما به دلیل اشکال در زیرساخت ها و شکایات فراوانی که صورت گرفت، شورای نگهبان تاکید کرد تا مادامی که اطمینان از تعبیه زیرساخت ها حاصل نشود، اجازه برگزاری انتخابات الکترونیکی نمی دهد.

وزارت کشور مکلف به هماهنگی با وزارت ارتباطات برای برگزاری انتخابات الکترونیک است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا ها در مجلس شورای اسلامی شرح داد: وزارتخانه های کشور و ارتباطات باید زیرساخت های اینترنتی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را فراهم کنند. وزارت کشور ضمن هماهنگی با وزارت ارتباطات و سایر دستگاه های متولی در استان ها باید گزارشی از فرایند اقدامات انجام گرفته به مجلس دهد.

وی اضافه نمود: کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد. برگزاری انتخابات الکترونیکی ضمن کاهش تخلفات احتمالی، تجمع در محلات رای گیری را کم می کند لذا با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا تعبیه برگزاری انتخابات الکترونیکی ضروری است.

علیرضا بیگی یادآور شد: امکان برگزاری انتخابات به صورت دیجیتال و کاغذی به شکل همزمان وجود ندارد بنابراین زیرساخت ها باید تکمیل شود تا انتخابات در تمام حوزه های رای گیری به صورت الکترونیک برگزار شود.

کننده مردم تبریز در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر صیانت و مراقبت از آراء مردم، گفت: مجلس قوانین لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تصویب کرده است، اما اگر وزارت کشور با خلاء قانونی روبه است می تواند پیشنهادات خود را در قابل لایحه ارایه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد ، زیرساخت های انتخابات الکترونیک فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد ، زیرساخت های انتخابات الکترونیک فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید