افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قراول خانه بوشهر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اقامتگاه بوم گردی کوهپایه روستای قراول خانه با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر و فرماندار دشتستان صبح امروز پنچشنبه 25 مهر افتتاح شد.

افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قراول خانه بوشهر

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدباقر سعادت، کننده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی کوهپایه قراول خانه با اشاره به نقش گردشگران داخلی و خارجی در درآمدزایی برای کشور گفت: گردشگران خارجی زمانی که برای بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی وارد ایران میشوند برای این سفر هزینه می کنند، بنابراین درآمدی که از این سفر حاصل می شود در بین تمام اقشار آن جامعه پخش می شود.

کننده مردم دشتستان در خصوص میزان اشتغال زایی این صنعت در مقایسه با سایر صنایع و خدمات دیگر اظهار کرد: صنعت گردشگری در مقایسه با سرمایه ای که برای سایر صنایع هزینه می شود، از میزان اشتغال زایی به مراتب بالاتری برخوردار است.

او اضافه کرد: هرچند که صنعت گردشگری یک صنعت کاملا تخصصی است اما نیاز به تخصص های پیچیده ای ندارد و می تواند در تمام زمینه ها خدمات به مردم ارائه دهد.

سعادت با اشاره به رکود برخی صنایع در کشور گفت: خوشبختانه صنعت گردشگری از این امر جدا بوده و رکودی ندارد؛ اگر زیر ساخت های ما آماده باشد به مراتب گردشگران بیشتری به کشور جذب خواهد شد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر در ادامه اضافه کرد: اقامتگاه بومگردی کوهپایه قراول خانه با حجم سرمایه گذاری 2میلیارد و 500 میلیون ریال و با تسهیلات 2میلیارد ریال افتتاح شده است و توانسته برای پنج نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کند.

ارسطوزاده شرح داد: دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راه توسعه متوازن این صنعت نوپا در همه لایه های شهری و روستایی تلاش می کند و برای تحقق این مهم همه باید کمک کنند.

او با اشاره به تاثیرات فرهنگ بومی منطقه در جهت جذب هر چه بهتر گردشگر گفت: تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در جذب هر چه بهتر و بیشتر گردشگران در مناطق بومی تأثیر گذار است؛ زیرا فرهنگ این مناطق دستخوش تغییرات نشده و به شکل بکر مانده است و برای هر شخصی جذابیت خاصی دارد.

ارسطو زاده از برگزاری کارگاه های آموزشی برای بوم گردی خبر داد و اضافه کرد: به زودی برای اقامتگاه های بوم گردی کارگاه های آموزشی برای توسعه و به روز رسانی ارائه خدمات بهتر به گردشگران برگزار می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به رشد بالای اقامتگاه های بومگردی در استان گفت: بومگردی یکی از شاخه های صنعت گردشگری محسوب می شود که با تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن زمینه های آموزشی مناسب می توانیم شاهد رشد و شکوفایی این صنعت در روستاها و به دنبال آن مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قراول خانه بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در روستای قراول خانه بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید