اعلام شرایط اعطای تسهیلات و بازپرداخت کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، زمزمه های اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از سال قبل به گوش می رسید. طرحی که در تابستان سال گذشته در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و چندی پیش، حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اعلام نموده بود: دو بانک عظیم کشور یعنی ملی و تجارت درحال ارائه تسهیلات هستند و مشمولان سهام عدالت که در این بانک ها شماره حساب دارند و جزو مشتریان آن بانک ها هستند می توانند با مراجعه به آنها درخواست کارت اعتباری نمایند.

اعلام شرایط اعطای تسهیلات و بازپرداخت کارت اعتباری سهام عدالت

بیست و یکم فروردین، عباس معمارنژاد،معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد درباره آخرین شرایط بانک های ارائه دهنده کارت اعتباری سهام عدالت اطلاع داد علاوه بر دو بانک ملی و تجارت، سایر بانک ها تا خاتمه اردیبهشت 1400 کارت اعتباری سهام عدالت صادر خواهند کرد.

روز گذشته، روابط عمومی بانک ملی ایران شرایط تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت را تشریح و خاطرنشان کرد: این تسهیلات که در قالب کارت اعتباری و با توثیق سهام عدالت به متقاضیان پرداخت می گردد، به صورت اقساطی یا یکباره به بانک بازگردانده خواهد شد.

بنابراین، در صورتی که کل مبلغ تسهیلات تا 36 روز پس از دریافت آن به صورت یکجا بازگردانده گردد؛ تسویه به طور کامل اجرا شده است و سودی به آن تعلق نخواهد گرفت.اگر مبلغ تسهیلات پس از انقضای این مدت به بانک باز نگردد، بازپرداخت آن در اقساط 36 ماهه و با نرخ 18 درصد خواهد بود.

اما مزیت اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت چیست؟ ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت از مهم ترین اهداف این اقدام عنوان شده است. در همین زمینه، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و عضو شورای عالی بورس در گفت وگویی که سال گذشته داشت، تاکید نموده بود سهام عدالت مجموعه و پرتفویی از سهام با ارزش و بنیادین است و هدف آزادسازی آنها این بوده که دارندگان این سهام بتوانند از منافع مالی آن در شرایطی که احتیاج دارند، استفاده نمایند.از طرف دیگر احتیاج مالی دارندگان سهام عدالت نباید منجر به فروش زودهنگام، ارزان یا عجله ای این سهام با ارزش گردد لذا این بحث مطرح شد که سازوکاری دیده گردد تا اعتبار خریدی را در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار دهند.

او معتقد است: اعتبار خرید منافع مختلف و متعددی برای دارندگان سهام عدالت در پی دارد و این افراد در قالب اعتبار خرید خود می توانند هر زمانی که احتیاجی داشته باشند، از آن استفاده و البته بهره و کارمزدی را بپردازند. همچنین مزیت سوم اعطای اعتبار خرید به دارندگان سهام عدالت نیز آن است که دارندگان سهام عدالت می توانند در شرایط مناسب تر و با قیمت بهتر سهام خود را معامله نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اعلام شرایط اعطای تسهیلات و بازپرداخت کارت اعتباری سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اعطای تسهیلات و بازپرداخت کارت اعتباری سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید