E، Legend با الهام از یکی از پرافتخارترین خودروهای رالی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، یک خودروساز آلمانی E-Legend را با الهام از یکی از پرافتخارترین خودروهای رالی فراوری نموده است. با ویژگی های این خودروی برقی آشنا شوید.

E، Legend با الهام از یکی از پرافتخارترین خودروهای رالی

وبلاگ اخبار و رویدادها - یک خودروساز آلمانی با الهام از یکی از پرافتخارترین ماشین های مسابقات رالی، یک خودروی الکتریکی ساخته است.

ئی-لجند (E-Legend) اقتباسی از آئودی کواترو است که در دهه هشتاد میلادی از قهرمانان بلامنازع مسابقات رالی بود.

آئودی کواترو در اولین حضورش در مسابقات رالی در سال 1980 به خاطر استفاده از سیستم دو دیفرانسیل پیروزی های زیادی به دست آورد و به شهرتی دنیای رسید. این پیروزی ها باعث شد تا خودروسازان دیگر هم به مسابقات رالی علاقه مند شوند.

موفقیت آئودی در دهه هشتاد بسیاری از خودروسازان را به شرکت در مسابقات رالی علاقه مند کرد
زمانی برای تعریف کلاس نو رالی

همزمان فدراسیون دنیای اتومبیلرانی برای هیجان انگیزتر شدن مسابقات، کلاس تازه ای تعریف کرد که به کارخانه ها اجازه می داد ماشین های سریع تر و قوی تری بسازند. این کلاس که گروه B نامگذاری شد فرصتی فراهم کرد تا تعدادی از مشهورترین و محبوب ترین ماشین های دنیا ساخته گردد.

گروه B دوام زیادی نداشت و فدراسیون پس از چند تصادف مرگبار که به سرعت بالای ماشین ها نسبت داده شد این گروه را در سال 1986 حذف کرد.

ویژگی های E-Legend

ئی-لجند دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو دارد که در مجموع 816 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومترش زیر سه ثانیه و حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. کارخانه می گوید که ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 425 کیلومتر حرکت کند.

قیمت ئی-لجند بیش از یک میلیون دلار است

مارکوس هولزینگر، مدیر ئی-لجند که سابقه کار در بخش طراحی فولکس واگن را دارد می گوید با بخش طراحی آئودی در تماس است و این شرکت با اقتباس او از مدل کواترو مسئله ای ندارد و از نتیجه کار راضی است.

تنها سی دستگاه از این ماشین ساخته خواهد شد و قیمتش 890 هزار یورو (بیش از یک میلیون دلار) است.

ئی-لجند قرار است مدل های دیگری را با الهام از ماشین های گروه B در همین تعداد محدود فراوری کند. آقای هولزینگر می گوید لانچیا دلتا S4 و فورد RS2000 ماشین هایی است که او به فراوریشان علاقه دارد، اما در نهایت مدل های آینده با سلیقه مشتری انتخاب خواهد شد.

lمشخصات

منبع: بیت ران

به "E، Legend با الهام از یکی از پرافتخارترین خودروهای رالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "E، Legend با الهام از یکی از پرافتخارترین خودروهای رالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید