286 کیلومتر از محور های مواصلاتی استان اردبیل آسفالت شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در جهت ارتقای ایمنی راه ها 286 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل آسفالت شده است.

286 کیلومتر از محور های مواصلاتی استان اردبیل آسفالت شد

کلیم اله وثوقی گفت: در 7 ماهه گذشته 300 عدد از رمپ های ورودی و خروجی در راه های استان ایمن سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل که در جلسه کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان سخن می گفت با گرامیداشت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی اضافه نمود: ارتقای ایمنی محور های مواصلاتی اولویت اصلی راهداران دیار سبلان است.

وثوقی با اشاره به اینکه در جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه 900 عدد استوانه ایمنی در دماغه ها ونقاط پربرخورد درراه های اصلی، فرعی و روستایی استان نصب شده گفت: در مدت یاد شده 185 کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل بصورت مستمر به وسیله راهداران نگهداری می گردد.

او از برطرف افتادگی هزار و 600 کیلومتر از شانه راه اصلی، فرعی و روستایی استان در 7 ماهه گذشته خبرداد و با اشاره به تسطیح 8 هزار کیلومتر از حریم راه های استان اعلام کرد: هزار و 500 متر از حفاظ های اجرا شده در راه های اصلی وفرعی استان ارتقاء داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه بی توجهی بعضی رانندگان به قوانین راهور و یا نواقص احتمالی خودرو از دلایل مهم بروز حوادث رانندگی در جاده هاست توضیح داد: طبق اعلام نظر کارشناسان پلیس راه و راهداری دلیل اصلی تصادفات استان سبقت و سرعت غیر مجاز است که امیدواریم با فرهنگ سازی، انجام آموزش های لازم به وسیله رسانه ها و فضای مجازی، رانندگان عزیز هم قوانین راهور را بیش از پیش رعایت نمایند تا سفری ایمن داشته باشند.

وثوقی اصلاح 272 هزار متر از شیب شیروانی راه ها را در استان یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران هزار و 500 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی را خط کشی نموده اند.

او در جهت آگاهی بخشی به رانندگان تهیه و نصب 2 هزار متر مربع تابلو های اطلاعاتی و 6 هزار و 500 عدد تابلو های الزامی راه ها در محور های مواصلاتی را یادآور شد و اعلام کرد: هزار و 600 عدد سرعتکاه پلاستیکی، مجازی و آسفالتی در راه های استان اصلاح، رنگ آمیزی، تهیه و نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل نصب 3 هزار و 200 متر حفاظ در پرتگاهها، آبرو ها و رفوژمیانی، ارتقای 350 شاخه گاردریل، تعمیر 3 هزارو 500 شاخه گاردریل، شستشوی 104 هزار عدد از علائم، تهیه و نصب 17 عدد از چراغ های چشمک زن، رنگ آمیزی 3 هزار و 600 عدد از پایه تابلو و علائم، رنگ آمیزی 140 عدد از پایه روشنایی و چراغ های چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در 7 ماهه گذشته برشمرد.

وثوقی 270 هزار متر مربع لکه گیری و برطرف چاله های راه های اصلی، فرعی و روستایی استان را در 7 ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده 122 کیلومتر از راه های استان روکش آسفالت شده است.

او از 106 هزار متر مکعب خاکبرداری و اصلاح پیچ در راه های اصلی، فرعی و روستایی استان خبرداد و اعلام کرد: 7 هزار کیلومتر از کانال های طرفین راه بازسازی و اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده در دماغه و نقاط پربرخورد 6 هزار و 700 عدد دپوی خاکی ایجاد شده گفت: تا به امروز 2 هزار و 600 عدد بازتاب ایمنی نیز در راه های اصلی، فرعی و روستایی استان نصب شده است.

وبلاگ اخبار و رویدادها اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "286 کیلومتر از محور های مواصلاتی استان اردبیل آسفالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "286 کیلومتر از محور های مواصلاتی استان اردبیل آسفالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید