کاش هفت تپه را هم خدا آزاد کند!

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، بیش از سه ماه از سفر پر سر و صدای نمایندگان مجلس به هفت تپه می گذرد. سفری که با قول حل مشکل حقوق های معوق و بازگشت هفت تپه به دست دولت، کارگران را راضی به اتمام اعتصابات 70 روزه خود کرد. امروز پس از سه ماه نه اسدبیگی خلع ید شده نه مشکل حقوق های عقب افتاده کارگران حل شده.

کاش هفت تپه را هم خدا آزاد کند!

گروه دانشگاه وبلاگ اخبار و رویدادها، پویا جادی؛ بیش از سه ماه از سفر پر سر و صدای کنندگان مجلس به هفت تپه می گذرد. سفری که با قول حل مشکل حقوق های معوق و بازگشت هفت تپه به دست دولت، کارگران را راضی به اتمام اعتصابات 70 روزه خود کرد. امروز پس از سه ماه نه اسدبیگی خلع ید شده نه مشکل حقوق های عقب افتاده کارگران حل شده.

تنها چیزی که تفاوت کرده میزان وقاحت ابر متهم ارزی در برخورد با کارگران است که به مراتب بیش تر از قبل شده! اگر قبلا پرداخت نکردن حقوق تمامی کارگران هفت تپه برای اسدبیگی مشکل بود این روز ها او شیوه جدیدی را برای تنبیه کارگرانش در پیش گرفته: قطع فیش حقوقی کارگرانی که باعث اغتشاش در کارخانه شدند! یعنی تمامی کارگرانی که اعتصابات را مدیریت کرده و به دعوت کنندگان مجلس برای دادخواهی در تهران حاضر شدند.

در راستای همین فشار ها این ماه فیش حقوقی 17 نفر از کارگران معترض صادر نمی شود. کارگرانی که به این موضوع اعتراض داشتند در محوطه دانشگاه تحصن کردند که 4 نفر از آن ها دستگیر شده و با حکم دادستانی به زندان دزفول منتقل می شوند! این اتفاق دور جدید اعتصابات در هفت تپه را اغاز کرد. شگفت آنجاست که با این حال هم برای ضربه نخوردن به تولید کارخانه کارگران کار را تعطیل نمی کنند. حاضر می شوند در زمان استراحت و ناهار کار کنند که جبران ساعاتی باشد که تحصن کردند، اما کارگران حتی در این شرایط هم دست از کار برنمیدارند، چون ارزش تولید ملی و کار را میدانند. همان چیزی که قشر مسئول حتی در این شرایط جنگ اقتصادی نیز درکی از ان ندارد.

سوال اینجاست که کنندگان مجلس انقلابی که چند ماه است از سفر صرفا تبلیغاتی ان ها به هفت تپه میگذرد کجا هستند؟ مگر خلع ید هفت تپه از دست مالکی که دادگاه فساد ارزی او به تازگی به خاتمه رسیده و دیوان محاسبات بیش از یک ماه پیش قرار داد واگذاری آن را از اساس باطل خواند انقدر پیچیده است؟

پس چه شد وعده هایتان؟ شما که پس از چند ماه توان تحت فشار قرار دادن سازمان خصوصی برای خلع ید اسدبیگی را ندارید چطور ادعای تحت کنترل قرار دادن و کار کشیدن از دولت روحانی را داشتید؟! وقتی حتی توانایی حمایت از کارگرانی که در تمامی مراحل اعتراض شان با مجلس هماهنگ بودند را ندارید چطور می خواهید در مقابل تصمیمات دولت مقاومت کنید؟!

در تاریخ می نویسند پس از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب مستضعفین قوه عدلیه و قوه مقننه نظام اسلامی جربزه خلع ید یک رئیس شرکت متخلف فاسد را پس از 3 ماه وعده و وعید نداشت. البته این بهترین حالتی است که میتوان متصور شد اگر علاقه مند به تحلیل های بدبینانه ای که تمام ماجرا را شوی تبلیغاتی کنندگان بداند نباشیم!

پویا جادی - علوم سیاسی دانشگاه تهران

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط وبلاگ اخبار و رویدادها نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاش هفت تپه را هم خدا آزاد کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاش هفت تپه را هم خدا آزاد کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید