چشمان تامی فی؛ پشت صحنۀ امپراطوری ریاکاران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، تامی (با بازی جسیکا چستین) جوان مسیحی آرمانگرایی است که ایده های تازه و بزرگی برای راهنمایی و سرپرستی جامعۀ مومنان مسیحی دارد. او با جیم بکر (اندرو گارفیلد) که عقاید مشابهی دارد آشنا می گردد و در کنار هم یک برنامه تلویزیونی مذهبی راه اندازی می نمایند. اما اساس کار و بار آن ها لرزان تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

چشمان تامی فی؛ پشت صحنۀ امپراطوری ریاکاران

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها؛ دربارۀ دنیای خارق العادۀ تبلیغ مذهبی تلویزیونی حرف های زیادی برای گفتن هست و فیلم چشم های تامی فی می خواهد واقعیت ریاکارانه، ظاهرسازانه و آلودۀ این نوع برنامه ها را نشان بدهد. تمرکز داستان این فیلم بر شخصیت تامی فی بکر است که در دهه های 70 و 80 میلادی اوج دوران کاری خود را سپری می کرد. اگرچه این فیلم خیلی به درون شخصیت تامی نفوذ نمی نماید، اما نقش عجیب و غریب او در مسیحیت عوامانه و فراز و فرود راستا کاری او را به خوبی نشان می دهد.

تامی جوان آرمانگرا و پر جوش و خروشی است که در کالج کتاب مقدس با جیم بکر آشنا می گردد. آن ها خیلی زود با هم ازدواج می نمایند و این باعث اخراج آن ها از کالج می گردد. بعد از این آن ها به واعظانی دوره گرد تبدیل می شوند. آن ها کم کم پله های ترقی را در کار تبلیغات مذهبی تلویزیونی طی می نمایند و روز به روز به شهرتشان افزوده می گردد. خودشان این را تقدیر و سرنوشتی الهی می دانند. اما وقتی وسعت کارشان بیشتر می گردد و جیم آغاز به پیدا کردن میانبر های مالی و مالی می نماید، امپراطوری آن ها در معرض خطر قرار می گیرد.

تامی کار هایی انجام داد که عموماً مورد تحسین و ستایش هستند؛ او یکی از معدود مبلغان تلویزیونی بود که به اقلیت ها توجه داشت و یاری های زیادی هم به بیماران مبتلا به ایدز کرد. اما او آگاهانه و عامدانه چشمش را بر فساد مالی شوهرش بست و به نوعی در جذب سرمایه گذار به او یاری کرد.

جسیکا چستین کوشش قابل ستایشی نموده تا قلب مهربان تامی، یاری های او به جنبش های مختلف و احساس عذاب او از خطا های شوهرش را به مخاطب نشان بدهد، اما با همۀ این ها نمی گردد انکار کرد که تامی به نوعی مردم را فریب داد؛ این فیلم اگرچه موضوع فساد مالی را نشان داده اما به اندازۀ کافی به خطا های خود تامی توجهی نمی نماید.

چشمان تامی فی فیلم خوش ساختی است و صحنه پردازی های آن واقعا گرم و مجذوب کننده و حساب شده هستند، اما این فیلم به درستی شرح نمی دهد که خوش بینی بی خاتمه تامی از کجا سرچشمه می گرفت و چرا بیننده باید از اینکه او توانسته از یک ازدواج ناموفق بیرون بیاید و چهرۀ عمومی اش را بازسازی کند خرسند باشد.

نهایتا باید گفت موضوع مجذوب کننده و بازی تاثیرگذار چستین از نقاط قوت این فیلم هستند، اما خیلی بهتر بود که لایه های عمیق تری از شخصیت تامی به تصویر کشیده می شد.

  • کارگردان: مایکل شوالتر (Michael Showalter)
  • فیلمنامه نویس: اب سیلویا (Abe Sylvia)
  • بازیگران: جسیکا چستین (Jessica Chastain)، اندرو گارفیلد (Andrew Garfield)، چری جونز (Cherry Gones)
  • امتیاز: 6.7/10

منبع: empireonline.com

منبع: فرارو

به "چشمان تامی فی؛ پشت صحنۀ امپراطوری ریاکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمان تامی فی؛ پشت صحنۀ امپراطوری ریاکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید