پرتره 175 ساله چارلز دیکنز رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، نقاشی پرتره از چارلز دیکنز که برای مدت 130 سال گم شده بود به زودی در خانه سابق این نویسنده بزرگ انگلیسی به نمایش گذاشته می گردد.

پرتره 175 ساله چارلز دیکنز رونمایی می گردد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از گاردین، این نقاشی که اثر مارگارت ژیلیه است از تاریخ دوم تا هفتم آوریل در خانه موزه چارلز دیکنز در غرب لندن به نمایش گذاشته می گردد، خانه ای که دیکنز در آن الیور توئیست و نیکلاس نیکلبی را نوشت، یادداشت های پیکویک را کامل کرد و نگارش رمان تاریخی بارنابی روج را شروع کرد.

دیکنز در سال 1837 همراه با خانواده اش به خانه بلومبزبری نقل مکان کرد و این خانه موزه در حال حاضر دارای بزرگ ترین مجموعه اجناسی است که مربوط به زندگی و کار دیکنز است.

خانه موزه چارلز دیکنز در کوشش است هزینه 180 هزار پوندی خرید این نقاشی پرتره را به وسیله نمایش آن تأمین کند و تاکنون نیز 65 هزار پوند نیز جمع آوری نموده است.

این نقاشی در سال 2017 در یک حراجی لوازم خانگی در آفریقای جنوبی خریداری شد و سال گذشته پس از آنالیز در گالری فیلیپ مولد لندن تأیید شده که اثر مارگارت ژیلیه و تصویرگر چهره چارلز دیکنز است.

مارگارت ژیلیه این پرتره را در شش نشست از دیکنز 31 ساله در سال 1843 کشیده، زمانی که این نویسنده انگلیسی مشغول نگارش رمان کریسمس کارول بوده است و در سال 1844 نیز در نمایشگاه تابستانه آموزشگاه سلطنتی بریتانیا نیز به نمایش گذاشته شده بوده است.

آثار چارلز دیکنز که یکی از مهمترین رمان نویسان انگلیسی شناخته می گردد، دائماً در حال چاپ هستند. تاکنون بیش از 200 فیلم سینمایی، سریال و فیلم تلویزیونی با اقتباس از رمان های وی ساخته شده است. دیکنز را برجسته ترین رمان نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند می شناسند و به عقیده جیمز جویس، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده است.

از دیگر آثار وی می توان دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ و داستان دو شهر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرتره 175 ساله چارلز دیکنز رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره 175 ساله چارلز دیکنز رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید