(ویدئو) مشارکت ماموران زن عربستانی در تامین امنیت حج

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، در راستای توانمندسازی زنان سعودی، بخشی از عملیات امنیتی و مدیریت حجاج در مسجد الحرام به ماموران امنیتی زن سپرده شد.

(ویدئو) مشارکت ماموران زن عربستانی در تامین امنیت حج

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مامور امنیتی زن پس از طی دوره های آموزشی نظامی به نیرو های امنیتی حاضر در مسجد الحرام ملحق شده و در مدیریت، پیگیری، هدایت و مساعدت حجاج بیت الله الحرام مشارکت دارند.

وزارت کشور عربستان سعودی در صفحه رسمی این وزارتخانه در توئیتر عکسی را منتشر کرد که در آن یک پلیس زن عربستان با لباس نظامی کنار کعبه نشان داده می گردد در حالی که زائران مناسک خود را در بیت الله الحرام انجام می دادند.

پس از انتشار این عکس، کاربران عربستانی در فضای مجازی واکنش های مختلفی را نشان دادند. برخی از آن ها این اقدام مقامات سعودی را مغایر با موازین شرعی دانستند و برخی نیز آن را اقدامی مناسب برای تامین امنیت زائران زن و برقراری ارتباط آن ها با یک پلیس زن برای دریافت مشاوره و هدایت دانستند.

با این حال، مخالفان با توجه به اینکه اسلام، کعبه را حریم امن الهی می داند، حضور زنان با لباس نظامی در جوار مکه را ضروری ندانستند و آن را مغایر با فرهنگ مردم عربستان و مسلمانان دانستند و از آن انتقاد کردند.

با وجودی که طی سال های اخیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با از بین بردن برخی محدودیت های اجتماعی برای زنان این کشور کوشش نموده است چهره بهتری از خود به نمایش بگذارد، با این حال، هنوز هم در میان برخی، نسبت به کار کردن زنان به شکل عام و یا برای پوشیدن لباس نظامی و حتی برای کار در مسجد الحرام انتقاد وجود دارد و آن را ناشایست می دانند و برخی از آن ها کار برای یک زن در یک مکان عمومی، شلوغ و مختلط را ممنوع دانسته اند حتی اگر در نزدیکی کعبه باشد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو

به "(ویدئو) مشارکت ماموران زن عربستانی در تامین امنیت حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) مشارکت ماموران زن عربستانی در تامین امنیت حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید