واکنش محمد کیادربندسری به اتهام ها و حاشیه های اسکی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اسکی باز ایران در واکنش به حاشیه های زیادی که در اسکی پیش آمده است گفت: هیچ وقت تبانی نکردم و اگر کسی این موضوع را ثابت کند تمام مدال ها و حکم هایم را آتش می زنم.

واکنش محمد کیادربندسری به اتهام ها و حاشیه های اسکی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین سال 2019 با حاشیه های زیادی برای اهالی اسکی ایران همراه بود. از ادعای تبانی در آخرین مسابقه فیز (دارای امتیاز جهانی) گرفته تا نتایجی که از دو دیدگاه خوب و ضعیف ارزیابی شد، ادامه داشت. در این میان برخی از اهالی اسکی از طریق مصاحبه با رسانه های مختلف ادعاهایی را مطرح می کردند که شاید این سوال را پیش می آورد که در اسکی چه می گذرد؟

محمد کیادربندسری که قبل از اعزام به مسابقات جهانی در اعتراض به آنچه که آن را تبانی در آخرین مسابقه داخل کشور نامید، از ترکیب تیم ملی کنار رفت و حاضر به حضور در مسابقات جهانی نشد. صحبت های این اسکی باز با واکنش باقر کلهر، سرمربی تیم اسکی آلپاین مردان و مرتضی جعفری، ملی پوش اسکی روبرو شد. آنها دربندسری را متهم به تبانی در مسابقات سال های گذشته کردند و نتایج تیم ایران را نسبت به قبل بهتر دانستند. کیادربندسری در واکنش به گفته های کلهر و جعفری به گفت وگو با وبلاگ اخبار و رویدادها نشست و موارد مختلفی از جمله بهترین امتیازهای ایران در سال های قبل، تبانی در اسکی برای کسب امتیاز جهانی، عدم حضور مستمر در اردوهای تیم ملی و مسائل دیگر، توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه مشروح گفت وگوی محمد کیادربندسری را می خوانید.

رفتار در شأن یک قهرمان ملی را رعایت کردم

کیادربندسری در واکنش به گفته های کلهر مبنی بر عدم رعایت رفتار حرفه ای از طرف این اسکی باز گفت: چیزی را که در شأن و شخصیت یک قهرمان ملی است، رعایت می کردم. حتماً اینکه می گوید برخی رفتارها را رعایت نمی کردم منظورش این بوده که بعد از تمرینات مثل بقیه بازیکنان در رستوران با او قلیان نمی کشیدم!

به جای مقایسه خود با من، بروید تمرین کنید

او در واکنش به گفته کلهر مبنی بر ارتقا جایگاه اسکی بازان ایران در مسابقات جهانی سال 2019 نسبت به دوره های قبل گفت: در مسابقات قهرمانی جهان آلمان 99 نفر سالم به خط خاتمه رسیدند و من با اختلاف 4 ثانیه و 48 صدم ثانیه با نفر اول سی ام شدم. در مسابقات جهانی اتریش هم 121 ورزشکار حضور داشتند که 66 نفر آنها به خط خاتمه رسیدند، من هم با اختلاف 6 ثانیه و 11 صدم ثانیه با نفر اول در جایگاه 25 قرار گرفتم.

این اسکی باز در ادامه اضافه نمود: در دو دوره المپیک هم جایگاه های 30 و 34 را کسب کردم که بهترین نتیجه ایران در تمام دوره های قبلی بود. آقای مربی گزارشگر مسابقه من در المپیک کره جنوبی بود که گفت قبلاً هر مانش 15 ثانیه از نفر اول اختلاف داشتیم اما الان در مجموع دو مانش 13 ثانیه تفاوت داریم. من در مجموع دو مانش مسابقه مارپیچ کوچک 13 ثانیه و در مارپیچ بزرگ 19 ثانیه با نفر اول اختلاف داشتم. اما این عزیزان نه تنها مانش اول مارپیچ کوچک به خط خاتمه نرسیدند بلکه تا جایی که مسابقه شان را دیدم 10 ثانیه عقب بودند. علاوه بر این در مانش اول در مارپیچ بزرگ هم 17 ثانیه اختلاف داشتند. اگر خوشبینانه نگاه کنیم در مجموع اختلاف شان با نفر اول حدود 32 ثانیه می شد. چگونه خودشان را با من مقایسه می کنند؟ به جای آن بهتر است بروید و تمرین کنید.

از اسکی خسته نشدم

کلهر در بخشی از گفته های خود کیادربندسری را بی انگیزه و خسته از اسکی دانسته بود اما این اسکی باز در این مورد ادعا کرد: کلهر درست می گوید با دل و جان اسکی نمی کردم. اما علتش این است که فدراسیون هزینه ایاب و ذهابم را به حساب کلهر واریز کرد اما او به من نداد، از طرفی دیگر به تمام ورزشکاران تیم به جز من لباس و تجهیزات یکدست دادند. علاوه بر این نایب رئیس فدراسیون در پیست توچال حقوق بازیکنان را داد اما ریالی به من پرداخت نشد. بله خسته شدم اما نه از اسکی بلکه از وجود چنین افرادی خسته هستم.

او در ادامه اضافه نمود: اگر دلم با این ورزش نبود چه لزومی داشت اسکی کنم؟ اینکه کلهر گفته خسته بودم پس باید خدا را برای تمام مسابقاتی که اول شدم شکر کنید. چون خسته بودم و اختلافم با بقیه نزدیک به دو ثانیه می شد اگر خسته نبودم با اختلاف زمانی زیادی مسابقه ام را تمام می کردم. نزدیک به سه سالم بود که اسکی را شروع کردم. سال 1377 اولین مسابقه زندگی ام را دادم. از آن موقع 20 سال است که مسابقه می دهم. مثل ریگ ته رودخانه شده ام چگونه دلم با اسکی نیست؟ آقای سرمربی شما روانشناس هستی که این حرف را می زنی؟

نامه دعوت به اردو می خواستم تا دستم به جایی بند باشد

او در مورد عدم حضور مستمر در اردوهای تیم ملی گفت: آخرین نامه دعوت من به اردو برای 7 تا 11 مهرماه است. باید این را بگویم که ابراهیم سولقانی ورزشکار اسنوبرد ایران عید سال 97 در پیست توچال در شب مسابقه فوت کرد. ماجرا از این قرار بود که آنها در این پیست مسابقه داشتند که همه شرکت کننده ها شب آنجا می مانند اما این اسکی باز فوت می کند. به همین دلیل از مربی خواستم نامه دعوت به اردو بدهند که اگر در اردو اتفاقی برایم افتاد دستم به جایی بند باشد و مردم بدانند در اردوی تیم ملی بودم. شرایط ما به گونه ای است که اگر کوچک ترین اتفاقی برای کسی بیفتد همه پشتش را خالی می کنند. من فقط نامه دعوت به اردو خواستم. اما کلهر گفت چون به حسین ساوه شمشکی نمی خواهند نامه بدهند به ما هم نمی توانند نامه ارسال کنند.

حتی به سرمربی گفتم شما پیامکی به بازیکنان زمان و مکان اردو را می گوئید و هر اتفاقی برایشان بیفتد مسئول هستید. با این وجود تمام روزهایی را که در تمرین شرکت نکردم به او اطلاع دادم.

بهانه نیاوردم فقط دنبال کارهای استخدامی ام بودم

کلهر یکی از دلایل عدم حضور مستمر کیادربندسری را بهانه جویی این ورزشکار دانست اما کیادربندسری در این مورد گفت: به دنبال انجام کارهای استخدامی بودم. چون ورزشکارانی که مدال المپیک و جهانی دارند قانون استخدامی شامل شان می شد و می خواستم کارم را درست کنم. حتی این موضوع را به کلهر انتقال دادم. در آخرین صحبتی که با هم داشتیم قرار شد نامه بنویسم و دلایل عدم حضور مستمر در اردو را تشریح کنم، تا اگر بعداً کسی به این موضوع اعتراض کرد دلیلش را بگوید. به همین دلیل در تاریخ 12 آبان ماه نامه نوشتم و او هم موافقت کرد. اما یک ماه بعد به فدراسیون نامه زد که کیادربندسری اخراج است. نامه من جواب نداشت؟ نمی توانست یک ماه زودتر به من بگوید که با خواسته ام مخالف است؟

او در ادامه اضافه نمود: آقای کلهر گفته برای حضور در برخی از اردوها بهانه می آوردم که اگر فلانی بیاید من نمی آیم، دلیل اصلی موضوع استخدام و خرج زندگی بود و فکر نمی کنم آدم جدیدی به اردو اضافه شده که من با او مخالف بوده باشم.

اگر ثابت کنید تبانی کردم تمام مدال ها و حکم هایم را آتش می زنم

یکی از موضوعاتی که توسط کلهر و جعفری بیان شد امتیاز 19 و تبانی در مسابقات دورهای قبلی بود، کیادربندسری نیز در این مورد گفت: آن مسابقه به سال 2012 مربوط می شود که قرار بود در پیست دیزین مسابقه ای برگزار شود اما بنا به دلایلی به شمشک انتقال پیدا کرد. کل ورزشکاران دیزین به نشانه اعتراض در این مسابقه شرکت نکردند. از طرفی این مسابقه در تقویم جهانی بود و باید اجرا می شد و از آنجایی که تعداد نفرات کم بود، علیداد ساوه شمشکی، مربی تیم ملی هم در این مسابقه شرکت کرد.

او در این مورد اضافه نمود: بین 6 نفر آدم چه تبانی می تواند وجود داشته باشد؟ آقایان گفتند بهتر است ذره بین دست بگیریم و خوب نگاه کنیم. اما به آنها می گویم شما نیازی به ذره بین ندارید کمی از منطق استفاده کنید تا ببینید کسی که امتیاز 19 را گرفت من نبودم. هیچوقت تبانی نکردم. در اسکی همه این را می دانند اما وقتی پای منافع وسط می آید حتی برادر خودشان را فراموش می کنند چه برسد به من. هر کس بتواند ثابت کند که یک بار در عمرم به ضرر کسی تبانی کردم تمام حکم ها و مدال هایم را آتش می زنم. به دلیل اعتراض به تبانی اجرا شده امسال به مسابقات جهانی نرفتم آن وقت چگونه خودم قبلاً چنین کاری کردم؟

کیادربندسری در مورد حضور اسکی بازان خارجی در مسابقات داخلی هم گفت: فدراسیون اسکی تا المپیک کره جنوبی ورزشکار خارجی می آورد تا بازیکنان ایران از حضور آنها امتیاز بگیرند. این کار برای ارتقا سطح اسکی ایران و داشتن جایگاه بهتر برای شروع مسابقات جهانی و بین المللی بود اما هیچ وقت برای فرد خاصی نبوده است.

اگر می دانستم تبانی می کنند با ویلچر هم شده، مسابقه می دادم

او در واکنش به این ادعای کلهر که علت عدم حضور کیادربندسری در آخرین مسابقه فیز (دارای امتیاز جهانی) این بوده که خودش را به مریضی زده تا جهت شمشک به دیزین را نرود، گفت: برای شرکت در آخرین مسابقه ای که داشتیم با هزینه شخصی بلیت هواپیما برای شیراز گرفتم تا مسابقه بدهم، یعنی جهت شمشک به دیزین از شیراز دورتر است که خودم را به مریضی بزنم؟ امیدوارم تمام کسانی که این حرف را می زنند همیشه مریض باشند تا بدانند آدم مریض نمی تواند کاری بکند. اگر می دانستم دوستانم و کسانی که به قول خودشان نان و نمک هم را خوردیم و با هم رفت و آمد داشتیم، قرار است چنین کاری بکنند با ویلچر به مسابقه می رفتم و مطمئناً اول می شدم. در آن تبانی فقط کننده فدراسیون جهانی و مربی دخیل نبودند بلکه افراد دیگری هم دست داشتند.

با گذشته ای که در اسکی داشتم چه منافعی از این رشته بردم؟

کیادربندسری با بیان اینکه از اسکی هیچ نفع مادی نبردم گفت: جز افتخاراتم که بیشتر منافع معنوی بوده است چه منافع مادی در اسکی داشتم؟ حساب کنید اگر بدهکار بودم بدهکاری ام را می دهم و اگر طلبکار بودید باید طلبتان را پرداخت کنید. در این چند سال کی حقوق و بیمه ورزشکار را تأمین کردید که اکنون می گوئید باید ورزشکار سالاری از بین برود. خودتان یک روز مجانی کار کنید و بعد از سالار شدن ورزشکار بگویید. در زمان ریاست فدراسیون عیسی ساوه شمشکی با این حرف که صاحب اسکی فقط ساوه شمشکی و کلهرها هستند، بقیه فامیلی ها باید بروند اسکی کردم و مسابقه دادم تا به الان رسیدم. الان با آن گذشته چه منافعی بردم؟

جعفری حتی یک بار هم از من جلوتر نبود

کیادربندسری به گفته های جعفری مبنی بر اینکه قبلاً اسکی بازان فارغ از نتیجه فقط به فکر رسیدن به خط خاتمه بودند گفت: هر ورزشکاری به دنبال رسیدن به خط خاتمه است اما با نتیجه بهتر و سرعت بیشتر. خوشبختانه قبلاً توانستم نتیجه ای که در توانم بود را بگیرم و به آنها هم اشاره کردم که آخرین آن مسابقه کره جنوبی بود.

او در ادامه گفت: این ورزشکار امتیاز 19 مسابقات سال 2010 را دلیلی برای عدم کسب سهمیه المپیک دانسته اما لازم است این را بگویم که سال 2010 مسابقه ای در شمشک برگزار گشت و هیچ کسی نگفت تند یا آرام اسکی کنید. باز هم می گویم من در آن مسابقه اول نشدم. از طرفی امتیاز 19 در تاریخ ایران بی سابقه نبود چون قبل از آن امتیاز 14 را هم گرفته بودیم. علاوه بر این امتیاز مسابقاتی که یک سال قبل از المپیک برگزار می شود حساب است. یعنی امتیازات سال 2012 ربطی به 2014 ندارد. اما این آقا گفته با همان امتیاز 19 به المپیک رفتند در حالی که از 01/ 01/ 2013‬ تا قبل از المپیک سوچی 34 مسابقه دادیم. در 27 مسابقه اول یا دوم شدم و در هفت مسابقه هم به خط خاتمه نرسیدم. این ورزشکار قبل از المپیک سوچی حتی یک بار هم من را نبرد پس الان چگونه مدعی است که با امتیاز 19 شانس رفتن به المپیک را از دست داده؟

او در خاتمه گفت: آقای جعفری گفته در آخرین مسابقه قبل از اعزام چون تعداد ورزشکاران کم بود کسانی که زمین خوردن دوباره به مسابقه برگشتند تا به حد نصاب 5 نفر برسند اما من لیست تعداد ورزشکارانی که در آن مسابقه بودند را دارم، 5 نفر کجا و 11 نفر کجا؟ علاوه بر این برای یکی از ورزشکاران که اصلاً زمانی برایش ثبت نشده بود خودشان زمان درست کردند. در آخر چیزی که از اسکی می شود برداشت کرد این است که دوستی ها و دشمنی ها پایدار نیست بلکه فقط منافع شخصی اهمیت دارد. شاید بهتر باشد به این ورزش بگویم حاشیه که روی آن اسکی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش محمد کیادربندسری به اتهام ها و حاشیه های اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش محمد کیادربندسری به اتهام ها و حاشیه های اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید