نمایشگاه مجازی کتاب مردم را به سمت تازه های نشر سوق می دهد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها ، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: به دلیل شرایط ویژه کرونا متاسفانه شاهد رکود در فعالیت های فرهنگی به خصوص حوزه نشر و کتاب هستیم و محدودیت های کرونایی فرصت ارتباط مردم با کتاب را بیشتر فراهم نموده است.

نمایشگاه مجازی کتاب مردم را به سمت تازه های نشر سوق می دهد

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که مردم را به سوی مطالعه تشویق کنیم، ادامه داد: از آنجایی که بخش زیادی از فعالیت ها در این دوره مجازی شده است طبیعتا باید سهم کتاب و کتابخوانی را در چنین وضعیتی ارتقا دهیم و اجرایی شدن آن مستلزم این است که همه کارهایی که در فضای فیزیکی انجام می دادیم در فضای مجازی هم اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه مجازی کتاب با توجه به مقتضیات فعلی بسیار لازم است زیرا مردم را به خصوص در فرصت های پیش رو به سمت تازه های نشر و کتابخوانی سوق می دهد و از سوی دیگر بین مخاطبان با فعالان عرصه کتاب و نشر ارتباط برقرار می نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به لزوم ارتباط تقویت مردم با اهالی نشر گفت: زمانی که این ارتباط تقویت شد مسائلی که در ارتباط با معیشت فعالان این حوزه پیش آمده است حتما تعدیل می گردد و برای برطرف آن نیز می توان اقدامات عملی انجام داد.

وی همچنین درباره ضرورت فعالیت ناشران در فضای مجازی شرح داد: ناشران با توجه به محدودیت های کرونایی که فعالیت هایشان را نسبت به شرایط عادی کاهش داده است هر چه بتوانند فعالیت خود را در فضای مجازی گسترش دهند می توانند خلاء های به وجود آمده را پر نمایند.

به گفته وی، معتقدم ناشران برای ورود به عرصه مجازی باید هرچه زودتر اقدام نمایند و در این زمینه دقت لازم را داشته باشند زیرا ضرورت دارد که رابطه ناشران با مردم توسعه پیدا کند؛ هرچه در این عرصه پیروز تر عمل کنیم طبیعتا ناشران و اهالی نشر نیز می توانند مثل شرایط عادی فعالیت خود را توسعه دهند.

عبدالله بحرالعلومی در سرانجام با بیان اینکه ناشران باید برای استفاده از فضای مجازی برنامه ریزی خاصی انجام دهند، گفت: در این زمینه چون نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه نخست است باید با دقت بیشتری انجام گردد، باید از کسانی که در این حوزه ابتکار عمل داشتند تا نمایشگاه به صورت مجازی برگزار گردد تشکر کرد و امیدوارم با پیروز بودن این حرکت شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت ها در عرصه کتاب و نشر باشیم.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ششم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه مجازی کتاب مردم را به سمت تازه های نشر سوق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب مردم را به سمت تازه های نشر سوق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید