مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، اوتلندر در بازار داغ کراس اوورهای میانه و کوچک، وارد کشور شد و کار سختی را برای رقابت با برندهایی شروع کرد که سابقه بیشتری در کشور داشتند. در این مطلب، رقابت سخت این خودروی ژاپنی را دنبال می کنیم تا بفهمیم اوتلندر تا چه حد پیروز عمل نموده است. در این مقاله، به آنالیز و مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل می پردازیم.

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل

مقدمه ای بر مقایسه میتسوبیشی اوتلندر

بازار داغ کراس اوورهای میانه و کوچک رقابت را در این کلاس، نفس گیر و حساس نموده است. حتی شاید این روزها سدان ها این طور در رقابت تنگاتنگ نباشند. این رقابت تا جایی مهم و توجه عموم آن قدر به این کلاس جلب شد که حتی چینی ها چند سالی است شاسی بلندها را در لیست تولیدات خود گنجانده اند.

در ایران نیز این کلاس خودرو بسیار محبوب شده است و افراد زیادی خودروهای میانه یا کوچک این کلاس را به سدان های شهری ترجیح می دهند. همین امر موجب شده است تا واردنمایندگان سعی در واردکردن نمونه های متنوع در این کلاس نمایند تا بتوانند بازار خوبی داشته باشند.

میتسوبیشی اوتلندر از نمای روبه رو

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین شاسی بلندها در ایران است که از زمان ورودش به کشور معمولاً در بین پرفروش ترین شاسی بلندها بوده است. یکی از دلایل این محبوبیت و فروش خوب شاید طراحی زیبای ظاهری آن باشد. چهره این خودرو همیشه متناسب و مجذوب کننده طراحی شده و نمی توان گفت در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر کدام برتر است. طراحی داخلی سانتافه 2016 مانند همه مدل ها و نسل های قبلی اش به شدت مجذوب کننده و چشم نواز است.

ارگونومی مناسب، متریال عالی و عایق بندی خوب، این خودرو را در سطحی بالاتر از رقیبش قرار می دهد. البته باید درنظر گرفت تیپ 5 اوتلندر در بعضی بازارها به غیراز ایران قابلیت سفارش ردیف سوم جایگاه را دارد، ولی سانتافه فاقد این قابلیت است. درحقیقت بعد از فیس لیفت، این امکان از مشتریان ایرانی اوتلندر گرفته شد تا ایرانی ها فقط بتوانند نسخه 7 جایگاه اوتلندر را خریداری نمایند.

هر دو خودرو موتورهای 2.4 لیتری 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارند. حداکثر قدرت سانتافه 185 اسب بخار است با 240 نیوتن متر گشتاور و حداکثر قدرت اوتلندر 170 اسب بخار با 232 نیوتن متر گشتاور است. سقف سرعت هر دو 190 کیلومتر بر ساعت است، اما شتاب صفر تا صد سانتافه 11.6 ثانیه است، درحالی که این عدد در اوتلندر از 10.5 ثانیه بیشتر نمی رود.

نمای داخلی میتسوبیشی اوتلندر

مصرف سوخت ترکیبی سانتافه 8.5 لیتر و اوتلندر 9.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. در این بخش از مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه، می توان گفت رجحان نسبی با سانتافه است، اما نباید فراموش کرد که اوتلندر خودرویی دو دیفرانسیل 3 حالتی با قفل الکترونیکی است؛ یعنی قابلیت آفرود دارد. همین قابلیت موجب شده است تا کمپانی تولیدنماینده روی سیستم تعلیق و هندلینگ آن بیشتر کار کند؛ درنتیجه خودرویی نرم و راحت را چه در شهر و چه مسیرهای بیرون شهری در اختیار راننده قرار دهد.

سانتافه با وجود سیستم تعلیق خوب و هندلینگ مناسب، هنگامی که از همه ظرفیتش استفاده گردد کمی خشک و کوبنده به نظر می رسد. برای مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه ازنظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، باید گفت هر دو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی است؛ اما سانتافه به عنوان یک کره ای فعال از امکانات رفاهی کامل تری برخوردار است و قیمت بیشتری هم دارد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه 2400 سی سی با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

نمای پشتی میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با نیسان ایکس تریل

ازنظر ظاهری تریل مجذوب کننده و جوان پسند است. بعد از فیس لیفتی که در سال 2017 روی آن اعمال شد، چهره ای خشن تر و بِه روزتر به خود گرفت. درکل شاید بتوانیم بگوییم اوتلندر به خودروی افراد میان سال شباهت بیشتری دارد و به نظر می رسد با گذرزمان دیرتر قدیمی و تکراری می گردد، اما تریل برای جوانان محبوب تر ظاهر شده است. داخل کابین تریل از نظم ژاپنی نیسان بهره برده است و چهره ای ساده، منظم و رضایت بخش دارد؛ اما اوتلندر کمی شلوغ و نامنظم به نظر می آید. هر دو خودرو از کیفیت متریال و ساخت و مونتاژ خوبی برخوردار است.

تریل دارای یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر با 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور است. درمقابل اوتلندر با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندرش، سقف قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 232 نیوتن متر را دارد. تا اینجا دو ژاپنی خوش ساخت عملکرد یکسانی از خود نشان می دهند، اما شتاب صفر تا صد تریل 9.8 ثانیه است و سقف سرعتش 210 کیلومتر در ساعت، درحالی که شتاب صفر تا صد اوتلندر 10.5 ثانیه و سقف سرعتش 190 کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت ترکیبی تریل 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف اوتلندر 9.3 لیتر است. همین قدرت کمتر روی کاغذ موجب شده است تا در مواقعی که اوتلندر سنگین است، شتاب و قدرت کمتری نسبت به تریل از خود نشان دهد.

ازنظر امکانات رفاهی و سطح ایمنی هر دو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی است. اوتلندر یک ایربگ زانویی راننده از ایکس تریل بیشتر دارد. هر دو خودرو دارای قابلیت اتوهلد و کنترل ترمزها در پیچ است. به طورکلی ایکس تریل امکانات بیشتری مانند رادار تابلوخوان، سیستم صوتی پیشرفته، گرمکن جایگاه های عقب، سنسور خروج از لاین، سنسور نقطه کور و هشدار تصادف جلو دارد. ازنظر قیمت هم باید گفت نیسان ایکس تریل در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر کمی گران تر است، اما درعوض بازار خرید و فروش دست دوم بهتری دارد.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه میتسوبیشی اوتلندر است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ اخبار و رویدادها آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ اخبار و رویدادها در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه میتسوبیشی اوتلندر با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید