ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه کرد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در کاخ الیزه با صدور بیانیه ای گفت که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با جو بایدن همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی تبادل نظر نموده است.

ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه کرد

در این بیانیه گفته شده که ماکرون و بایدن در گفتگوی خود درباره مقابله با چالش های پیش رو، به خصوص ایجاد یک دفاع اروپایی قدرتمند که تکمیل کننده ناتو بوده و در امنیت جهانی نیز مشارکت داشته، تاکید کردند.

دو طرف بعلاوه بر تعمیق گفت وگو و همکاری میان دو کشور در نشستی که قرار است در رم و در حاشیه نشست سران گروه 20 برگزار گردد نیز موافقت کردند و ماکرون بعلاوه ابراز خرسندی کرد که در آینده نزدیک میزبان کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع صلح پاریس در روز 11 نوامبر و کنفرانس بین المللی درباره لیبی که روز 12 نوامبر برگزار می گردد، خواهد بود.

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در حالی اجرا شده که پیشتر روابط دو کشور بر سر بعضی موضوعات از جمله قرارداد امنیتی آکوس میان انگلیس، آمریکا و استرالیا سرد و تیره شده بود. کمتر از یک ماه پیش، استرالیا از قرارداد 66 میلیارد دلاری با فرانسه برای خرید 12 زیردریایی دیزلی - الکتریکی که سال 2016 امضا نموده بود، خارج شد تا به جای آن زیردریایی هسته ای با همکاری آمریکا و انگلیس و طبق توافق امنیتی آکوس به دست آورد. لغو ناگهانی این قرارداد، یک بحران اعتماد میان پاریس از یک طرف و لندن، کانبرا و واشنگتن از طرف دیگر ایجاد کرد، اما دیپلمات های ارشد آمریکا از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سفری دو روزه به فرانسه و بروکسل داشت و برای ترمیم روابط کوشش کرد چرا که رهبران فرانسه تاکید داشتند این سه کشور برای عقد این پیمان تازه از پشت به آن خنجر زده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون با بایدن درباره مسائل دوجانبه مصاحبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید