قیمت محصولات مدیران خودرو در دست بررسی است

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، به دنبال گزارش ایسنا درباره ادامه گران فروشی شرکت مدیران خودرو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت که قیمت های محصولات این شرکت در دست بررسی است.

قیمت محصولات مدیران خودرو در دست بررسی است

به گزارش ایسنا، پس از آنکه در چند ماه اخیر چندین بار گزارش هایی از افزایش قیمت های پیاپی شرکت مدیران خودرو و گران تر بودن نرخ محصولات این شرکت در کارخانه نسبت به نرخ های بازار آزاد منتشر شد؛ در تاریخ یازدهم خردادماه امسال رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به سوالی درباره گران تر بودن نرخ خودروهای مدیران خودرو در کارخانه نسبت به بازار آزاد، اعلام کرد که پرونده این شرکت آماده شده و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود، ضمن آنکه به این شرکت هشدار داده شده است.

در چنان شرایطی اگرچه انتظار می رفت با اقدامات اجرا شده و ارسال پرونده به تعزیرات، شرکت مدیران خودرو اقدام به اصلاح رویه و کاهش قیمت ها کند؛ اما بررسی هایی که حدود یک ماه پیش صورت گرفت نشان می داد که نه تنها این اتفاق رخ نداده، بلکه این شرکت همچنان به روند سابق خود ادامه می دهد به گونه ای که در اواسط مردادماه اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات این شرکت تا حدود 60 میلیون تومان نیز رسید.

در همان زمان این موضوع مجددا از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودروسازان و حامی حقوق مصرف کنندگان پیگیری و این پرسش مطرح شد که با توجه به گران فروشی مجدد شرکت مدیران خودرو چه برخوردی با آن صورت خواهد گرفت؟ که پس از حدود 20 روز وحید منایی - عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات این سازمان - پاسخ داد: هرگونه افزایش قیمت خودرو بدون هماهنگی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و طی مراحل قانونی مربوطه، قابلیت اجرا ندارد.

این مقام مسئول افزود: در ارتباط با لزوم هماهنگی شرکتهای تولیدکننده خودرو با این سازمان در هرگونه تغییر قیمت طی نامه شماره 32740/98/370 مورخ27/5/1398 به شرکتهای مذکور ابلاغ شده و هیچ یک از شرکت ها مجوز افزایش قیمت بدون هماهنگی با این سازمان و کسب نظر کمیته خودروی مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) را نخواهند داشت.

وی همچنین درباره موضوع گران فروشی محصولات شرکت مدیران خودرو، شرح داد: مستندات بهای تمام شده محصولات شرکت مذکور توسط این سازمان اخذ و در حال حاضر موضوع تعیین قیمت تمام شده خودروهای آن در دست بررسی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت محصولات مدیران خودرو در دست بررسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت محصولات مدیران خودرو در دست بررسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید