قاسم پور: بازی با میانمار دور از شان ما بود، با دستان خودمان، تیم ملی را نابود کردیم

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، پیشکسوت فوتبال ایران از عملکرد این تیم و کادرفنی تیم امید در بازی های آسیایی رضایت ندارد و می گوید با یک تغییر به موقع و هدف دار می توان طلسم صعود به المپیک را شکست.

قاسم پور: بازی با میانمار دور از شان ما بود، با دستان خودمان، تیم ملی را نابود کردیم

ابراهیم قاسم پور در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها، درباره عملکرد تیم ملی امید در دور گروهی بازی های آسیایی اظهارکرد: تیم ملی امید در مرحله گروهی هم خوب کار نکرد. اگر تیمی به خوبی آماده گردد، مهم نیست که با چه تیمی در مرحله حذفی رو به رو می گردد. ما در برابر عربستان خوب نبودیم. بازی دوم با کره شمالی را بردیم و در بازی سوم با حرف و حدیث شکست خوردیم که دور از شان تیم ملی ایران و دور از بازی جوانمردانه بود.

او اعلام کرد: تیم ملی دنبال بازی نکردن با کره جنوبی بود ولی با وجود شکست مصلحتی مقابل میانمار، با کره جنوبی شد. کار به جایی رسید که اگر یک گل می خوردیم حذف می شدیم. بی برنامگی و بی نظمی در دستور کار مدیریت، سرپرست و مربی تیم ملی امید وجود داشت. نهایتا این شد که به هدفمان نرسیدیم و با کره جنوبی رو به رو شدیم. کره جنوبی هم به مراتب بهتر از ما ظاهر شد. این موضوع نشان می دهد برای این مسابقات خوب تدارک ندیده بودیم و خوب تیم را جمع ننموده بودیم. در کل بل بشویی در تیم ملی امید بود.

سرمربی سابق تیم ملی امید با اشاره به اتفاقاتی که پیرامون بازی نکردن با کره جنوبی رخ داد، اضافه نمود: کادرفنی و دست اندرکاران تیم ملی امید برنامه ریزی کردند که با کره جنوبی بازی نکنیم ولی این اتفاق رخ داد. درنهایت این تفکر به وجود می آید که مربیان هم از کره می ترسند. انگار از قبل بازنده هستیم. خودمان با دست خودمان تیم را نابود کردیم و بازیکن تیم ما، کره را شکست ناپذیر می دانست. این تاثیر منفی روی اعصاب و روان بازیکن گذاشت و در نتیجه خیلی خوب بازی نکردیم.

قاسم پور با روند انتخاب مربیان تیم های پایه اشاره نموده و گفت: آنقدر با تاخیر مربی را انتخاب می نمایند که زمان می گذرد. نفری را هم که انتخاب می نمایند کارشناسی گردیده نیست. لیست مربیان رده های پایه را نگاه کنید. چه سوابقی داشتند؟ ازکجا انتخاب شدند؟ نهایتا ما زمان زیادی را از دست می دهیم و تدارکات خوبی هم نداریم. انتخاب بازیکن با وقفه است. این اعمال نشان می دهد که فدراسیون فوتبال برنامه خاصی ندارد. همیشه بعد از هر شکستی می گوییم باید به فکر آینده باشیم. باز هم زمان را از دست می دهند و دو ماه مانده به مسابقات تیم را دور هم جمع می کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی امید با انتقاد از انتخاب زلاتکو کرانچار اعلام کرد: بحثم این است که انتخاب کرانچار بر چه مبنایی بود؟ مبنای کار او فعالیت در سپاهان بود؟ آیا او تجربه کار با تیم های پایه را داشته است؟ بر چه مبنایی انتخاب شد؟ در مملکت ما انتخاب بر اساس دلالی و پارتی بازی است. به لیست گذشته تیم های پایه نگاه کنید. آقای کرانچار به تیم های امید شناختی نداشت. درهمین مسابقات ترکیب ثابت دستش نبود. او مربی با شخصیتی است اما دلیل نمی گردد مربی تیم پایه گردد. به نظرم از همین الان مربی تیم ملی امید معین گردد و به برنامه ها و خواسته های مربی جدید جامه عمل بپوشانند.

او تاکید نمود: تغییر همیشه موفقیت آمیز نیست. من معتقدم فدراسیون فوتبال کمیته فنی دارد و این کمیته باید شکست تیم امید را آنالیز کند. باید دلایل شکست و ضعف های موجود را آنالیز نمایند. شاید به یک جمع بندی برسند که همین کادر ادامه دهد و یا این کادر ادامه ندهد. اگر جمع بندی رسیدند که کادر ادامه ندهد، فورا کادر جدید را انتخاب نمایند و برنامه های آن ها را بگیرند. وگرنه تغییری که برنامه نداشته باشد، به درد نمی خورد. ما همیشه تغییرات را برای فرار از وظایف مان انجام می دهیم و مشکلات را گردن فرد دیگری می اندازیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قاسم پور: بازی با میانمار دور از شان ما بود، با دستان خودمان، تیم ملی را نابود کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم پور: بازی با میانمار دور از شان ما بود، با دستان خودمان، تیم ملی را نابود کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید