طرز تهیه سس سفید فرانسوی

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، سس سفید فرانسوی یا سس بشامل، چاشنی ایده آلی برای بسیاری از غذاهاست. سسی است که خود فرانسوی ها گاهی به جای شیر در آن خامه می ریزند یا آن را با آب مرغ یا ماهی غنی می نمایند. اگر می خواهید پاستا با سس قارچ درست کنید یا قصد آماده کردن سسی خوش طعم برای استیک را دارید، طرز تهیه سس سفید را در این مطلب بخوانید.

طرز تهیه سس سفید فرانسوی

مواد لازم

  • شیر: 2 پیمانه
  • پیاز کوچک (رنده شده): 1 عدد
  • آرد سفید: 3 قاشق غذاخوری
  • کره: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل قرمز ساییده: کمی

طرز تهیه چند نوع سس تند

طرز تهیه سس سفید

کره را در یک تابه داغ کنید و پیاز رنده شده را در آن کمی تفت دهید. قبل از آنکه رنگ پیاز تغییر کند، آرد را به آن اضافه کنید و کمی بچرخانید. قبل از آنکه آرد رنگ بگیرد، شیر را اضافه کنید و تا زمان جوش آمدن هم بزنید.

شعله را کم کنید و به سس اجازه دهید که حدود 10 دقیقه روی شعله بسیار ملایم بجوشد. سپس نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

سس سفید را می توانید به صورت گرم سر سفره بگذارید یا اینکه قبل از سرو کردن غذاها، سس را رویشان بریزید.

همانطور که گفتیم می توانید به جای نیمی از شیری که در این دستور آمده، در سس آب قلم یا آب مرغ بریزید. در صورتیکه می خواهید سس چرب تر و غلیظ تر گردد، می توانید به جای شیر در آن خامه بریزید.

اگر در محاسبه زمان اشتباه کردید و سس کمی سفت شد، می توانید دوباره آن را روی آتش ملایم بگذارید و با شیر کمی رقیق کنید.

با اضافه کردن سیر له شده در ابتدای کار(همزمان با پیاز) می توانید سس بشامل ساده را به سس سیر تبدیل کنید و طعم متفاوتی را ایجاد کنید. اما یادتان نرود که به همه غذاهایی که با سس سفید قابل طبخ هستند، نمی توانید عطر سیر را اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس سفید فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس سفید فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید