درآمدهای پرسپولیس کجا خرج شد؟

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، این طور که عرب گفته، قرار است هفته آینده مبلغی به حساب بازیکنان واریز گردد و این در حالی است که شنیده ایم غیر از برانکو، دیگر خارجی های پرسپولیس هنوز پولی دریافت نکرده اند.

درآمدهای پرسپولیس کجا خرج شد؟

درآمدهای پرسپولیس کجا خرج شد؟

با یک سال تاخیر، بالاخره بخشی از مطالبات برانکو پرداخت شد اما بازیکنان پرسپولیس هنوز از باشگاه طلبکارند. هم بابت قراردادهای سال جاری شان و هم از فصل گذشته. در حالی که سوت سرانجام لیگ هجدهم چند روز دیگر به صدا درمی آید، بازیکنان پرسپولیس تنها نیمی از قراردادهایشان را دریافت نموده اند که اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، باید به دریافتی 55درصدی آنها اشاره کنیم. رقمی که باید تا نیم فصل به آنها پرداخت می شد.

جالب تر وقتی است که بدانیم پرسپولیسی ها بابت فصل گذشته هم از باشگاه طلبکارند و بر خلاف آنچه پیش از این درباره تسویه حساب قراردادهایش سال های گذشته شنیده بودیم، بین 15 تا 20 درصد از قراردادهای فصل گذشته قرمزپوشان هنوز به آنها پرداخت نشده است. یعنی اگر قرار باشد همین مقدار از دریافتی بازیکنان را به حساب قراردادهای فصل گذشته شان بگذاریم، باید گفت آنها از ابتدای فصل تا امروز که یکی دو بازی دیگر باقی مانده، چیزی بین 30 تا 35 درصد گرفته اند که حتی بی پولی باشگاه هم توجیهش نمی کند. به ویژه که بدانیم پرسپولیس سال جاری بیش از هر زمان دیگری درآمد داشته. به همان اندازه اما بدهی اش به بازیکنان و مربیان هم سنگین تر است.

پرسپولیسی ها غیر از پولی که بابت قرارداد این فصل و حتی چند میلیارد هم فراتر از رقم قید شده در قرارداد از حامی اقتصادی باشگاه گرفتند، درآمد زیادی هم از کنفدراسیون فوتبال آسیا نصیب شان شد و بابت هر بازی و هر میزبانی در لیگ قهرمانان، چند هزار دلار دریافت کردند. برای هر بازی در مرحله گروهی، کنفدراسیون فوتبال آسیا 30 هزار دلار یاری هزینه سفر به تیم ها پرداخت کرد که سهم پرسپولیس هم مثل بقیه تیم های گروهش 180 هزار دلار بود.

ضمن اینکه آنها بابت چهار پیروزی مقابل نسف قارشی، الوصل و السد 200 هزار دلار پاداش گرفتند و تساوی برابر نسف قارشی در ازبکستان هم 10 هزار به اندوخته شان اضافه نمود. همین طور پاداش صدرنشینی در گروه 200 هزار دلار بود که درآمد قرمزها را به 590 هزار دلار رساند. در مرحله یک هشتم نهایی پرسپولیس 100 هزار دلار به خاطر صعود و 60 هزار دلار برای سفر پاداش گرفتند که مجموعا می گردد 160 هزار دلار. در یک چهارم نهایی پاداش سفر همچون بازی های قبلی بود اما جایزه صعود به 150 هزار دلار افزایش یافت.

تا اینجا شد 960 هزار دلار اما نباید فراموش کرد که آن ها 60 هزار دلار هم صرفا بابت بازی در نیمه نهایی دریافت کردند و حتی اگر در این مرحله شکست می خوردند، درآمدشان از آسیا به بیش از یک میلیون دلار می رسید! پرسپولیس بابت صعود از مرحله نیمه نهایی هم 250 هزار دلار پاداش گرفت و پاداش نایب قهرمانی اش هم 2 میلیون دلار بود.

در واقع پرسپولیس فقط از لیگ قهرمانان چیزی حدود 70 میلیارد تومان به دست آورد و این در حالی است که درآمد بلیت فروشی و همین طور پرداختی های حامی اقتصادی را هم داشت. یعنی حتی اگر همه هزینه های سفر و میزبانی در لیگ قهرمانان را هم حساب کنیم، باز پرسپولیس نباید دست هایش این قدر خالی می شد که سرمربی اش یک سال حقوق نگیرد و بازیکنانش در فاصله یکی دو بازی مانده به سرانجام فصل، 55درصد گرفته و از فصل قبل هم طبلکار باشند.

جالب اینکه مدیرعامل باشگاه مدام می گفت پاداش نایب قهرمانی در آسیا را برای برانکو کنار گذاشته اما بعدها از زبان او شنیدیم که آن پاداش هم خرج روزمره باشگاه شد. این روزمره یعنی چه که با این همه درآمد، بازیکنان پرسپولیس هنوز طلبکارند و برای دریافت بخشی دیگر از مطالباتشان و نه همه آن، باید تا بعد از سرانجام لیگ منتظر بمانند و برانکو بعد از یک سال 70 درصد از طلبش را بگیرد؟

البته این طور که آقای مدیرعامل وعده داده، قرار است هفته آینده (بعد از آخرین بازی لیگ با پارس جنوبی و پیش از بازی با سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی) مبلغی به حساب بازیکنان واریز گردد و این در حالی است که شنیده ایم غیر از برانکو ایوانکوویچ، دیگر خارجی های پرسپولیس هنوز پولی دریافت ننموده اند.

11 - 670

منبع: ایران ورزشی

به "درآمدهای پرسپولیس کجا خرج شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدهای پرسپولیس کجا خرج شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید