خبرنگاران ورود خودرو از کیش به شهرستان بندرلنگه ممنوع شد

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، بندرعباس - خبرنگاران - با تصمیم فرماندار بندرلنگه و در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا ورود خودرو از جزیره کیش به بندرلنگه به صورت کامل ممنوع شد.

خبرنگاران ورود خودرو از کیش به شهرستان بندرلنگه ممنوع شد

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر 356 مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از آغاز خطر اپیدمی تا به امروز در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد 134 نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری صورت گرفته و از بستری ها تا کنون 231 نفر ترخیص شده اند.

از 134 نفر مشکوک، نمونه 85 نفر از بیماران منفی و 11 مورد تا به امروز مثبت بوده است.

فرماندار بندرلنگه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اخبار و رویدادها گفت: همچنین ورود کیشوندان به شهرستان بندرلنگه با رعایت مسایل بهداشتی انجام می گردد و در ورودی های هوایی نیز افراد کنترل می شوند.

علی نیکویی همچنین مبتلا شدن یک پزشک به بیماری کرونا در روزهای گذشته در شهرستان بندرلنگه را تایید کرد و از شهروندان خواست موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ورود خودرو از کیش به شهرستان بندرلنگه ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود خودرو از کیش به شهرستان بندرلنگه ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید