خبرنگاران شناسایی هشت مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه بین المللی لار

به گزارش وبلاگ اخبار و رویدادها، لارستان-خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: تست کرونای هشت نفر از مسافران چهار پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی لار امروز(بیست و ششم بهمن ماه 99) مثبت تشخیص داده شد.

خبرنگاران شناسایی هشت مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه بین المللی لار

وحید یگانه، یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ اخبار و رویدادها گفت: از 416 مسافر در چهار پرواز خارجی در فرودگاه بین المللی لار، تست سریع انجام شد که از میان آنها هشت مورد مثبت شناسایی شدند.

وی اضافه نمود: از این هشت مسافر مبتلا به کرونا، چهار نفر از شهرستان گراش، 2 نفر از شهرستان اوز، یک نفر از لارستان و یک نفر از شهرستان خنج است.

یگانه، با بیان اینکه از همه مسافران پروازهای خارجی ورودی به لارستان، تست تشخیص سریع کرونا گرفته می گردد، گفت: حتی یکی از مسافران با وجود اینکه نتیجه تست اولیه او منفی بود اما با انجام آزمایش PCR معین شد که وی نیز به کرونا مبتلا شده و با وخیم شدن شرایط بیمار و افزایش علائم بیماری در این مسافر، او در بیمارستان بستری شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه نمود: آزمایش های این مورد مشکوک نیز برای آنالیز بیشتر و با درخواست وزارت بهداشت به تهران ارسال شده است.

یگانه، با اشاره به خطر ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و شناسایی تعدادی از افراد مبتلا به این ویروس در کشور، بر ضرورت اعمال نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مسافران خارجی پروازها در فرودگاه بین المللی لارستان تاکید نمود.

وی ادامه داد: نظارت ها در فرودگاه بین المللی لارستان افزایش یافته و اوضاع با هماهنگی مجموعه های مدیریتی این فرودگاه ،تحت کنترل و مدیریت است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین خطر موج چهارم کرونا در منطقه و شهرهای جنوبی فارس را یادآور شد و گفت: تا کنون پنج روستای کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال آباد از بخش های جویم و بنارویه لارستان و روستای فیشور شهرستان اوز قرنطینه شده اند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در 24 ساعت گذشته و تا ظهر امروز (بیست و ششم بهمن ماه 99) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 7 هزار و 390 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 568 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 518 هزار و 263 نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، با فوت 62 نفر از بیماران مبتلا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 58 هزار و 945 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شناسایی هشت مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه بین المللی لار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شناسایی هشت مسافر مبتلا به کرونا در فرودگاه بین المللی لار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید